În prezent, pe piaţa românească sunt între 1.000 şi 2.000 de agenţii de turism. "Din acestea ar putea rămâne numai vreo sută în cinci ani de zile, cei mici vor închide. Sunt mai mulţi factori care vor determina insolvenţa acestor companii. În primul rând, sunt ţeparii, pe care justiţia îi apără, când intră în insolvenţă nu mai ai ce să iei. În al doilea rând, sunt firme care spală bani, agenţii de turism care au preţuri mici şi comision zero sau mai dau bani şi de la ele, dar nu se poate, că nu ai de unde să plăteşti salariile şi energia electrică", a afirmat Antonescu, pentru News.ro.
Un alt factor ţine de lichiditate, în condiţiile în care firmele mari din străinătate şi cele româneşti de stat vor să plătească la 100 de zile. "Or, pe post de bancă nu ai cum să rezişti. E concurenţa foarte mare, că sunt foarte mulţi. Există, de asemenea, turişti români care au bani şi care nu mai fac rezervări aici în ţară şi le fac direct în afara ţării”, a menţionat omul de afaceri.
Ca măsură eficientă pentru promovarea turistică a României, Antonescu propune ca autorităţile să invite mai mulţi tour-operatori străini în diverse destinții din România.
Patronul din turism spune că una dintre cauzele principale ale declinului din sectorul turistic după 1990 este scăderea numărului de profesionişti pregătiţi din România. În același timp și imaginea proastă a țării noastre a contribuit semnificativ la declinul turismului. " Apoi, avem o imagine proastă: cerşetori, câini, ţigani. Când vezi aşa ceva la televizor, nu îţi vine să mergi într-un astfel de loc", a comentat omul de afaceri.
Agenţia de turism Marshal Turism a fost înfiinţată în1992 de către Ion Antonescu, fost secretar de stat în Ministerul Culturii. Compania a intrat şi în industria hotelieră în 2007, deţinând un hotrel de cinci stele în centrul Capitalei.