Schaeffler România trebuie să concedieze 800 de persoane

Schaeffler România, parte a grupului german care este unul dintre cei mai mari producători de componente auto din lume, a trimis angajații din Cristian, de lângă Brașov, în șomaj tehnic săptămâna trecută și săptămâna aceasta.

Decizia a fost luată în contextul unei severe crize economice care afectează Germania, țara de origine a majorității comenzilor pentru această fabrică. Problemele au apărut vara trecută, când aproape 1.000 de angajați au fost plasați în șomaj tehnic timp de două luni.

„Mediul de afaceri în care operăm rămâne provocator, afectând divizia noastră de Rulmenți și Soluții Industriale, care se confruntă cu obstacole persistente.

În acest context, ne adaptăm constant la condițiile pieței și explorăm toate opțiunile disponibile pentru a ne menține capacitatea competitivă pe termen lung, luând în considerare și măsuri voluntare și fluctuația naturală a personalului”, a transmis compania pentru economedia.ro.

Grupul german Schaeffler, specializat în mașini și piese auto, a înregistrat o scădere de aproape 30% a profitului de bază în al doilea trimestru al acestui an, din cauza reducerii veniturilor în divizia sa de rulmenți și soluții industriale, în special pe piața din Europa și China.

Soluții ferme la situația economică

Schaeffler își propune astfel să evite măsurile legale privind disponibilizările colective prin intermediul unui plan de pensionare și plecări voluntare, oferind celor care aleg aceste opțiuni un plan de salarii compensatorii.

Grupul german Schaeffler, specializat în producția de componente auto, a anunțat săptămâna trecută finalizarea fuziunii cu Vitesco Technologies, un producător de componente pentru vehicule electrice, inclusiv în România. Tranzacția a fost comunicată acum aproape un an. După fuziune, Schaeffler va avea în România patru locații în Brașov, Timișoara, Iași și Sibiu, angajând peste 8.500 de persoane.

Primele provocări s-au manifestat încă din vară, când aproximativ 1.000 de muncitori au fost plasați pe rând în șomaj tehnic. Fabrica depinde de comenzile din Germania, iar această țară se confruntă cu o criză economică.

Schaeffler resimte efectele încetinirii globale a industriei, subliniind că cererea redusă în Europa în al doilea trimestru din 2024, împreună cu intensificarea competiției pe piața din China, au avut un impact negativ asupra rezultatelor financiare ale grupului.