Numeroase bănci importante continuă să desființeze sute de bancomate și să-și închidă sucursale, întrucât clienții reduc tot mai mult utilizarea numerarului.
Sute de bancomate dispar din sucursalele unor bănci. Iată de ce
Numai în Australia de Vest, cel mai mare stat din Australia, numărul de bancomate a fost redus de la 1478, în 2017, la 763 la sfârșitul anului trecut, informează news.com
80% dintre clienți folosesc în prezent canale virtuale
Directorul executiv al Asociației Bancare din Australia, Anna Bligh, a spus că pur și simplu clienții renunță la tradiționalele bancomate. „Australienii fac operațiuni bancare de pe telefoanele lor, plătesc pentru bunuri și servicii folosind plăți online și folosind cardul de tip tap -and- go”, a spus aceasta.
Metoda cu cea mai rapidă creștere este utilizarea telefoanelor mobile
„Metoda cu cea mai rapidă creștere este utilizarea telefoanelor mobile pentru a efectua o plată. Mulți vorbesc despre faptul că nici măcar nu mai au numerar în portofel”, a explicat Bligh.
Ea susține că 80% dintre clienți folosesc în prezent canale virtuale, mai degrabă decât bancomate și sucursale ale unor bănci, așa că este important ca aceste servicii să fie cât mai sigure posibil.
„Băncile din Australia nu cred însă că vom deveni o societate fără numerar”, a adăugat ea.
Numerarul va continua să aibă un rol important
„Numerarul va continua să aibă un rol important. Va continua să fie disponibil, poate în mai puține puncte, dar nu este pe cale de dispariție”, mai spune aceasta.
Australia deține mai multe sucursale bancare la 100.000 de locuitori decât unele țări ca Noua Zeelandă, Canada, Regatul Unit și Germania.
Pandemia a „accelerat dramatic” trecerea de la numerar
Tendința de a folosi mai puțin numerar era deja în plin avânt când a lovit Covid-19, iar pandemia a „accelerat dramatic” trecerea de la numerar. Ea a remarcat că, la începutul pandemiei, a existat mult numerar retras din sucursale și bancomate.
Majoritatea comercianților spunea atunci că oamenii nu trebuie să plătească numerar. Acest lucru a ajutat la accelerarea acestui impuls din partea clienților, deoarece mulți s-au gândit că, la un moment dat, vor trebui să facă asta, crede ea.
Bligh a mai spus că mulți australieni în vârstă au devenit clienți ”digitali”, preferând serviciile bancare online și că nu doar tinerii reduc utilizarea numerarului.