Șeful Daimler, Ola Källenius, trage semnalul de alarmă. Potrivit acestuia, industria auto va pierde o treime din angajați din cauza trecerii la motoarele electrice. În acest context, el a cerut dialog cu Uniunea Europeană pe această temă.
De menționat este faptul că, în Germania sunt 600.000 de muncitori în sectorul auto. 200.000 dintre ei își vor pierde locul de muncă în următorii 10 ani.
De cealaltă parte, în România, Ford și Dacia mizează tot pe producția de vehicule electrice în următorii ani. Amintim faptul că Ford are 6.000 de angajați, iar în 2024 va comercializa primul automobil electric la Craiova.
Americanii pe de altă parte spun că pentru moment nu intenționează să reducă din angajați, producând în paralel atât motoare clasice cât și motoare electrice.
Când va lansa România prima mașina electrică
De menționat este faptul că Ford România va lansa în producţie la Craiova un al treilea model în 2023, iniţial cu motorizări pe benzină şi diesel, iar din 2024 cu motor electric, în urma unei noi investiţii de 300 mil. dolari.
Cu această mișcare anunțată, Ford Craiova a devenit cea de-a treia uzină a americanilor din Europa care va produce autovehicule electrice începând cu anul 2024.
„Uzina Ford Craiova este recunoscută pentru competitivitate şi flexibilitate în operaţiunile sale de talie mondială. Planul nostru de a construi acest nou vehicul comercial uşor în România reflectă parteneriatele noastre fructuoase şi continue cu furnizorii locali şi comunitatea, precum şi succesul întregii echipe Ford Craiova,“ a declarat Stuart Rowley, preşedintele Ford Europa.
Totodată, în luna februarie a acestui an, Ford Europa a anunţat un plan de a investi 1 miliard de dolari în uzina din Köln, Germania pentru a produce acolo din 2023 un automobil electric pentru piaţa europeană.
Acesta va fi proiectat pe aceeaşi platformă MEB cu Volkswagen ID.3. Pe de altă parte, utilitara care va fi produsă la Craiova nu va fi proiectată pe platforma MEB a VW, ci pe una a Ford.