Preh România anunță concedieri

Industria auto europeană se află într-un moment de cotitură, cu provocări majore care afectează producătorii și angajații din acest sector.

Pe de-o parte, vânzările de mașini electrice înregistrează o scădere semnificativă, iar pe de altă parte, vehiculele cu motoare termice sunt sub presiunea sancțiunilor pentru depășirea cotelor de emisii.

Această situație tensionată este agravată de prezența tot mai puternică a producătorilor chinezi pe piața europeană, ceea ce pune și mai multă presiune pe jucătorii tradiționali din industrie.

În fața acestei crize, companiile din sectorul auto se află într-o poziție dificilă. Un exemplu relevant este Preh România, un important producător de componente electronice pentru mărci prestigioase, precum Porsche, Mercedes sau Tesla.

Cu aproape 2.000 de angajați la Brașov, compania se confruntă cu o scădere semnificativă a comenzilor, ceea ce ar putea duce la concedierea a aproximativ o treime din personal.

Deși decizia finală nu a fost încă luată, reprezentanții companiei se pregătesc pentru cel mai pesimist scenariu.

În acest context, agențiile de ocupare a forței de muncă din județele respective au fost deja informate despre intențiile firmei.

concedieri fabrici
SURSA FOTO; Dreamstime

Probleme la toate companiile

Concedieri în Prahova

În județul Prahova, un alt exemplu de dificultăți economice provine de la Trico, un producător american de ștergătoare auto, care ar putea concedia aproape 400 de angajați. În ciuda cererii din partea agențiilor de ocupare a forței de muncă, reprezentanții concernului american au refuzat să comenteze asupra situației.

Aceste măsuri de reducere a personalului nu sunt izolate. Anul trecut, 38% dintre companiile europene de profil au înregistrat pierderi financiare sau au reușit doar să-și acopere cheltuielile.

În acest context, industria auto europeană a fost nevoită să desființeze 54.000 de locuri de muncă, un număr chiar mai mare decât cel înregistrat în perioada pandemiei.

Șocul economic resimțit este evident și în România, unde în orașele Oradea și Sibiu, companiile din domeniul auto au implementat măsuri de reducere a personalului.

Concedieri în Oradea

În Oradea, de exemplu, un proiect important, destinat să atragă lucrători în parcurile industriale din zonă, stă nefolosit din cauza lipsei de noi angajări.

Octavian Dan, președintele Asociației Firmelor Bihorene, estimează că scăderea economiilor occidentale va duce, fără îndoială, la concedieri și în România.

concedieri
SURSA FOTO: Dreamstime

Concedieri la Sibiu

La Sibiu, Brandl, un alt producător de componente auto, a fost nevoit să concedieze 140 de angajați, o procedură confirmată de către AJOFM Sibiu.

În vestul Europei, însă, cei concediați au posibilitatea de a-și găsi un nou loc de muncă în sectorul apărării, care înregistrează o expansiune constantă.

De altfel, concernul german Rheinmetall, care produce vehicule militare la Mediaș, angajează în mod constant oameni cu experiență, deși numărul locurilor de muncă este limitat momentan.