O grevă în transportul aerian din Italia va afecta astăzi, 15 iulie, peste un sfert de milion de călători, inclusiv români. Sindicatele angajaţilor de pe aeroporturi au declanşat protestul pentru a cere înnoirea contractelor de muncă expirate de 6 ani.
Atitudinea sindicatelor a fost criticată
Autorităţile critică atitudinea sindicatelor în plină perioadă de vacanţe. Apărătorii consumatorilor spun că grevele în transporturi ar trebui interzise pe timpul verii, când oamenii pleacă în concedii.
Şi la Londra s-a anunţat o grevă pe aeroportul Gatwick, al doilea din ţară ca număr de pasageri. Protestul este împărţit în câte patru zile la sfârşitul lui iulie şi început de august.
Greva din Italia afectează zborurile Wizz Air
„Deoarece sunt planificate greve ale personalului de handling la sol în toată Italia pe 15 iulie, Wizz Air dorește să informeze că durata călătoriei către aeroporturi, check-in-ul și controalele de securitate pot dura mai mult decât de obicei.
Recomandăm cu insistență pasagerilor să își planifice în consecință și să aloce suficient timp pentru a ajunge la aeroport și a efectua toate formalitățile necesare la biroul de check-in, la controlul de securitate și la poarta de îmbarcare.
Chiar dacă grevele sunt în afara controlului nostru, Wizz Air face tot posibilul pentru a minimiza perturbările. Cu toate acestea, compania aeriană este, din păcate, nevoită să anuleze în această zi o serie de zboruri din și spre Italia, care nu vor fi gestionate de către furnizori. Wizz Air le oferă pasagerilor afectați opțiunea rambursării sau a reprogramării.
În cazul în care un pasager și-a rezervat biletul prin intermediul unei agenții/unui terț, recomandăm să ia legătura cu agentul pentru a fi informat în timp util cu privire la situația zborului său. De asemenea, le recomandăm pasagerilor să verifice funcția Flight Status de pe website-ul nostru sau din aplicația Wizz Air pentru a verifica starea zborului înainte de a se deplasa la aeroport”, a transmis Wizz Air.
Ce pot face pasagerii afectați de anulări?
Wizz Air le-a amintit pasagerilor că cei afectați de anulări își pot reprograma zborurile, online, în mod gratuit, în limita locurilor disponibile. De asemenea, în cazul întârzierilor care au rezultat într-o așteptare de peste cinci ore, pasagerii au posibilitatea, prin intermediul call center-ului, să solicite reprogramarea zborului.
„Pasagerii afectați de anulări își pot reprograma călătoria online gratuit pe zboruri ulterioare, în limita locurilor disponibile, accesând contul Wizz Air, conform instrucțiunilor comunicate în notificarea trimisă prin e-mail.
Pasagerii care au nevoie de asistență pentru reprogramarea zborului Wizz Air pot contacta Centrul telefonic pentru asistență specială și solicita ajutor la numărul de telefon cu tarif normal, indicat pentru fiecare țară.”, a mai anunțat Wizz Air.