SUV-ul Dacia ar putea fi prezentat în septembrie

Dacia vrea să prezinte modelul SUV la salonul auto de la Frankfurt, din luna septembrie, şi ar putea lansa, de asemenea, un MPV (vehicul de familie) sau sedan mai mare, păstrând politica de preţuri scăzute, potrivit reprezentanţilor companiei din grupul Renault.Preşedintele consiliului de administraţie al Automobile Dacia, Jacques Chauvet, a declarat cotidianului francez La Tribune că "există potenţial pentru un monovolum sau un sedan mai mare"."Pe noi ne interesează să dezvoltăm

Dacia vrea să prezinte modelul SUV la salonul auto de la Frankfurt, din luna septembrie, şi ar putea lansa, de asemenea, un MPV (vehicul de familie) sau sedan mai mare, păstrând politica de preţuri scăzute, potrivit reprezentanţilor companiei din grupul Renault.

Preşedintele consiliului de administraţie al Automobile Dacia, Jacques Chauvet, a declarat cotidianului francez La Tribune că „există potenţial pentru un monovolum sau un sedan mai mare”.

„Pe noi ne interesează să dezvoltăm maşini care pot fi comercializate în mai multe state, pentru că avem nevoie de volume. Cum platforma Logan este foarte flexibilă, ne putem gândi la un MPV, la un sedan mai mare decât Logan şi la un crossover”, a declarat în luna mai 2008, directorul de Design Industrial al Renault, Patrick le Quement, citat de Mediafax.

Dacia e chiar „ieftină”

Chauvet a adăugat că modelele Dacia sunt compuse din circa 1.400 de piese, faţă de 5.000 câte are un model similar în general, costurile salariale din România sunt de şapte-opt ori mai mici decât cele din Europa de Vest, iar cele de distribuţie la jumătate faţă de marca Renault.

Odată cu relansarea modelelor Sandero şi Logan, costurile ar putea fi reduse cu „mai multe sute de euro” pe autovehicul, a adăugat preşedintele Dacia.

Creşteri însemnate ale vânzărilor

În primele cinci luni ale anului, vânzările Dacia au crescut cu 15% faţă de perioada similară a anului precedent, la 119.000 de unităţi, iar dacă se adaugă şi autovehiculele comercializate sub marca Renault în ţări ca Rusia, Brazilia sau Iran, numărul ajunge la 200.000.

Anul trecut, Dacia a vândut 500.000 de autovehicule, sub brand propriu sau Renault, comparativ cu 367.000 în 2007.

Urmează încă 4 modele pe platforma Logan până în 2012

Potrivit declaraţiilor de la jumătatea lunii mai ale directorului de achiziţii al producătorului francez, Odile Desforges, programul Logan al Renault va include încă patru versiuni de caroserie, care vor fi prezentate până în 2012, noile caroserii adăugându-se celor cinci existente în prezent. Declaraţiile anterioare ale oficialilor Renault arătau că programul Logan va avea în total şase versiuni de caroserie.

În prezent sunt dezvoltate cinci modele pe platforma Logan (B0). Primul a fost Logan Sedan, lansat în 2004. Ulterior au mai fost produse Logan MCV (break), Logan VAN (furgonetă), Logan şi Sandero. Cel de-al şaselea model dezvoltat în cadrul programului Logan este un Sport Utility Vechicle (SUV).

SURSA: Mediafax