BMW a înregistrat anul trecut o creştere cu 35,7% a vânzărilor atingând 1.941 unităţi. Încă o dată, ultimul trimestru este cel în care marca a performat cel mai bine, iar decembrie a fost luna cu cele mai bune rezultate, 278 livrări. Conform companiei, BMW X5 rămâne, şi în acest an, cel mai apreciat model al mărcii în România, cu 374 de automobile ajunse la clienţi. Pe locul al doilea în topul preferinţelor a rămas BMW X3, cu 291 unităţi. Pentru prima dată în ultimii ani, BMW Seria 3 Sedan urcă pe locul al treilea în topul preferințelor clienţilor, ajungând la 215 modele livrate. Creşterea BMW a fost susţinută şi de lansări care au deschis segmente noi de piaţă. Astfel, BMW X4, în primul an complet pe piaţă, a reuşit un total de 143 livrări. O noutate completă în orientarea mărcii, noile monovolume Seria 2 ActiveTourer şi Seria 2 GranTourer au ajuns la 29 de clienţi.
Mini a avut cea mai puternică creştere pentru mărcile din portofoliul grupului, cu un plus de 52,38%, atingând 160 de unităţi în 2015. O performanţă foarte bună a avut-o noua gamă MINI Hatch, cu 3 şi 5 uşi, care a totalizat aproape două treimi din totalul livrărilor mărcii şi a încheiat anul cu creştere importantă, în contextul în care gamele Mini Countryman şi Paceman au rămas la un nivel similar cu anul precedent.
Raportat la anul precedent, divizia moto, BMW Motorrad România a livrat 154 de unităţi, înregistrând o creştere de 41,3%. Segmentul motocicletelor propulsate de motorul boxer, BMW R, a fost din nou cel mai popular, cu 107 unităţi (69,5% din totalul vânzărilor). Acesta este urmat de segmentul propulsoarelor cu patru cilindri în linie, BMW S, cu 21 de unităţi (13,6% din total) şi de cel al bicilindrelor în linie, BMW F, cu 17 unităţi (11% din total).
„Am avut o creştere puternică în 2015 pentru toate mărcile noastre. Cu BMW suntem într-o poziţie unică, cu un portofoliu excepţional de produse – de la ecologicul BMW i3 la puternicul BMW X6 M. În acelaşi timp, am lansat modele precum Seria 2 Active Tourer şi Seria 2 Grand Tourer, care se adresează unei categorii absolut noi de clienţi pentru marcă şi creează noi oportunităţi de dezvoltare a pieţei. La MINI, noua generaţie a încântat clienţii cu un plus semnificativ de calitate şi rafinament, dar şi un caracter practic îmbunătăţit semnificativ. Gama de motociclete cu motor boxter este încă o dată cheia succesului pentru BMW Motorrad, dar marca performează bine şi în celelalte segmente”, a declarat Wolfgang Schulz, director general BMW Group România.
Creşterea mărcilor BMW Group România a fost susţinută şi de investiţii în reţeaua de dealeri. Ultima perioadă a marcat deschiderea de centre complet noi aşa cum este AutoCobălcescu Bucureşti şi APAN Iaşi. În acelaşi timp, s-au înregistrat investiţii importante în echiparea de service, aşa cum este implementarea standardelor de reparaţii BMW Advanced Body Repair, demarată o dată cu sfârşitul anului 2014 începând cu Automobile Bavaria Otopeni. În acelaşi timp, întreaga reţea a investit în modernizarea showroom-urilor, introducând concepte noi precum „Product genius” – consultant specializat în prezentarea de tehnologii şi echipamente opţionale sau sisteme car configurator în showroom de înaltă calitate.
Un nou site
Anul 2016 marchează lansarea noului site dedicat mărcii BMW – BMW.ro, ca parte a strategiei BMW.Digital Stage2. Aceasta aduce două noutăţi foarte importante în contextul actual al comunicării digitale. Astfel, pentru prima dată, site-ul mărcii a fost optimizat pentru afişare perfectă, indiferent de platformă – de la desktop de rezoluţie mare la telefon. Un punct central al site-ului este acum noul car configurator construit pe platformă HTML 5 pentru o viteză mai mare de operare. Acesta vine cu o prezentare foarte detaliată, însoţită de explicaţii complete ale fiecărui echipament opţional în parte. În acelaşi timp, maşina configurată este afişată în detaliu atât pentru exterior, cât şi pentru interior, ajutând clientul să înţeleagă mult mai clar modificările aduse configuraţiei. Această funcţionalitate este esenţială, având în vedere numărul mare de opţiuni şi posibilităţi de configuraţii pe care îl are fiecare model al mărcii.
Mai multe detalii despre preferințele românilor în privința achizițiilor de mașini și diferențele față de piața auto europeană puteți găsi în revista Capital.