Circa 27% din totalul autoturismelor noi comercializate în România fac parte din segmentul SUV. În urmă cu zece ani, doar 6% din totalul vânzărilor erau vehicule „sport utility”.
O paralelă între anul 2007 și 2017 arată clar modificarea comportamentului de consum al românilor. În domeniul achizițiilor de mașini, cota de piață a SUV-urilor a crescut de la 6% până la 27%, iar apetența clienților români pentru mașinile cu garda la sol majorată, cu tracțiune intergrală sau nu, pare un fenomen care a devenit „tradiție”. Și, dacă tot comparăm 2017 cu 2007 să spunem că, acum zece ani, cele mai vândute SUV-uri erau Hyundai Tucson, Hyundai Santa Fe și de Volkswagen Touareg, în timp ce în acest an clasamentul este dominat de Dacia Duster, Volkswagen Tiguan și Suzuki Vitara.
O analiză a segmentelor pieței românești de autoturisme arată, de asemenea, că SUV-urile se clasează pe poziția a doua în clasamentul achizițiilor. Astfel, cea mai căutată clasă de autoturisme se menține și în acest an cea compactă cu 38.475 de unități vândute în perioada ianuarie – septembrie. Pe locul secund se află SUV-urile, cu 24.395 de unități, iar pe locul trei se află mașinile din clasa B cu 20.276 de unități. Cifrele date publicității de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) mai arată și că, pe măsură de SUV-urile câștigă teren, zona monovolumelor se prăbușește.