Anunțul momentului pentru șoferi. În lupta dusă de Primăria Parisului cu aglomerația și poluarea și în vederea îmbunătățirii siguranței rutiere, autoritățile locale au de gând să interzică mașinile 4x4 mari.
Ca și în restul lumii, și la Paris SUV-urile predomină pe străzile orașului. De fapt, se pare că în prezent reprezintă un sfert din mașinile private din Paris.
Primarul Parisului, socialista Anne Hidalgo, se luptă cu traficul aglomerat, zgomotul și poluarea, intenționând să depună un proiect de lege care ar interzice intrarea în oraș a mașinilor cu combustibil care cântăresc peste 1,7 tone și a vehiculelor electrice de peste două tone, scrie Carthrottle.
Primăria Parisului vrea să interzică, prin lege, intrarea în oraș a mașinilor care cântăresc peste 1,7 tone
Este doar cea mai recentă măsură anti-mașini într-un oraș care a suferit de zeci de ani din pricina străzilor sufocate de trafic. Primăria Parisului vrea să reducă poluarea, aglomerația și accidentele de circulație și să promoveze mersul pe jos, cu bicicleta și transportul public.
Începând cu 4 noiembrie, o zonă de aproximativ două mile pătrate din centrul orașului a fost supusă unei interdicții complete pentru mașini, deși există scutiri pentru persoanele care călătoresc pentru muncă sau locuiesc în zonă.
În paralel, în octombrie, s-a decis ca șoferii SUV-urilor să plătească noi taxe de parcare în centrul orașului, de 18 euro pe oră, adică de trei ori taxa percepută pentru mașinile mai mici.
Hidalgo și fostul viceprimar și actual senator, Ian Brossat, promovează această nouă lege care a a apărut în urma unui accident grav între un biciclist și șoferul unui SUV Mercedes, care a dus la moartea biciclistului. O instanță a considerat că lovirea biciclistului a fost ”o mișcare deliberată”.
Potrivit The Times, Brossat, membru al Partidului Comunist, a declarat:
„Fără îndoială, există regiuni rurale în care e nevoie de acest tip de mașină. Dar, într-un oraș ca Paris, cel mai dens populat din Europa, nu avem nevoie de acest tip de vehicul.”
Dacă va fi adoptată, legea ar afecta aproape orice SUV de pe piață
Dacă va fi adoptată, legea ar afecta aproape orice SUV de pe piață, deși numărul parizienilor afectați ar fi relativ mic – doar aproximativ 30% dintre cetățenii orașului dețin sau închiriază mașini și doar aproximativ 25% dintre acestea sunt SUV-uri. Unele sunt sub pragul de 1,7 tone.
Până atunci, autoritățile Parisului au stabilit o zonă cu trafic restricționat în centrul orașului. Zona cu restricții acoperă arondismentele 1, 2, 3 și 4 ale orașului și se întinde pe 5,5 kilometri pătrați în centrul imediat al Parisului.
Amenzi de 135 de euro pentru cei care circulă în zona cu restricții din centrul Parisului
Zona include atracții precum Muzeul Luvru și Grădinile Tuileries. Astfel, începând cu 4 noiembrie, doar salvările, autobuzele, taxiurile, persoanele cu mobilitate redusă și șoferii care locuiesc sau lucrează aici au avut voie să intre în zonă.
Măsura are drept scop reducerea zgomotului şi a emisiilor nocive, precum şi ameliorarea siguranţei rutiere, a anunţat municipalitatea locală. Ar trebui ca în urma acestei măsuri, rezidenţii, vizitatorii cu o destinaţie specifică, precum şi persoanele cu o mobilitate limitată să poată circula mai uşor cu maşina în centrul Parisului.
Cei care doresc să meargă la medic, la restaurant, la cinema, să facă cumpărături, să viziteze o galerie de artă sau să rezolve alte treburi în acel perimetru vor primi permisiunea de a intra cu maşina în această zonă.
Persoanele care circulă cu maşina în zonă fără autorizaţie riscă amenzi de 135 de euro.