Clasamentul înmatriculărilor de SUV-uri mici (clasa B) din Europa pentru anul 2017, realizat de JATO Dynamics, are pe prima poziție modelul francez Renault Captur. Acesta a fost comercializat anul trecut în 213.728 de unități, în scădere cu 1,6% față de valoarea raportată în 2016 (217.180 unități). Pe locul secund în Top 10 se află un alt model francez, Peugeot 2008, cu 180.913 unități, în creștere cu 2,6%, iar pe trei, Opel Mokka X (170.735 unități) în creștere cu 3,6%.
Modelul Dacia Duster, produs în uzina românească de la Mioveni, ocupă poziția a patra în clasamentul vânzărilor din 2017 de pe piața europeană cu un total de 149.253 unități, în creștere cu 4,4% față de rezultatul din 2016 (142.994 unități). Pe locurile următoare se află, în ordine, Nissan Juke, Fiat 500X, Suzuki Vitara și Jeep Renegade, toate cu vânzări în scădere față de anul anterior. Celălalt model asamblat în România, Ford EcoSport, se află pe locul 9, cu vânzări cumulate de 62.747 unități, în creștere cu 9,6% față de 2016. Pe ultima poziție din Top 10 se găsește Mazda CX-3, cu 54.411 unități.
Este important de menționat că, în afara prezenței lăudabile în primele zece mașini ale segmentului B, cele două miniSUV-uri „made in Romania” au raportat cele mai mari creșteri din Top 10 – +9,6% EcoSport și + 4,4% Duster. Mai mult chiar, dat fiind faptul că generații noi ale ambelor mașini au fost lansate în iarna trecută, este de așteptat ca rezultatul din 2018 să fie chiar mai bun. Modelul Ford EcoSport destinat pieței europene este asamblat la Craiova începând din toamna anului 2017.