Compania niponă Suzuki se retrage de pe piaţa auto din SUA, după aproape 30 de ani, urmând exemplul producătorilor auto Saab Automobile şi Isuzu Motors, care au ieşit de pe piaţa americană după ce nu au reuşit să mai obţină profit în această regiune.
Suzuki va opri vânzarea noilor sale automobile în SUA, deşi va continua să furnizeze motociclete, vehicule de teren şi bărci cu motor, a anunţat producătorul auto nipon. Ca parte a reorganizării companiei, distribuitorii Suzuki din SUA vor cere protecţia Legii falimentului în statul California.
Retragerea marchează sfârşitul unei afaceri care a început în 1985 şi nu a reuşit niciodată să câştige consumatorii americani, aşa cum au reuşit Toyota şi Honda. Decizia îi va permite companiei să se concentreze pe piaţa în expansiune din India, unde se confruntă cu creşterea concurenţei, mai ales din partea Hyundai.
"Suzuki nu mai face parte din producătorii auto niponi care au o poziţie avantajoasă pe piaţa din SUA, cum ar fi Toyota sau Honda, aşa că de ce să nu se concentreze pe ceva la care sunt buni? Pentru Suzuki este mai logic să se concentreze pe India sau pe alte pieţe din Asia", a declarat Satoshi Yuzaki, director la Takagi Securities Co Satoshi Yuzaki, în Tokyo.
Sursa: Agerpres