Producătorul român de pavele Symmetrica, controlat de familia Stanciu, a inaugurat o nouă linie de producţie în cadrul fabricii din localitatea Cociu, judeţul Bistriţa-Năsăud, care creşte capacitatea de producţie a companiei la 15.000 de metri de produse zilnic.
Familia Stanciu a investit 1,5 mil. euro în noua facilitate de producţie, ajungând astfel la 24,5 mil. euro investiţii totale în cele cinci fabrici producătoare de pavele şi borduri.
Noua linie de fabricaţie este amplasată într-o hală cu o suprafaţă de 850 mp şi va produce zilnic circa 2.000 metri de pavele şi borduri. Pe lângă linia de producţie, fabrica din Bistriţa-Năsăud a fost extinsă şi cu noi spaţii de depozitare, pe o suprafaţă de peste 6.000 de mp, dar şi cu spaţii special amenajate pentru silozuri de ciment şi depozite de agregate.
Este vizată şi extinderea altor capacităţi de producţie din portofoliul Symmetrica, dar şi investiţii în unităţi complet noi, cu condiţia ca piaţa de prefabricate mici să înregistreze creşteri, susţine Sebastian Bobu, directorul executiv al companiei.
În urma creşterii capacităţii de producţie, compania se aşteaptă la o majorare cu circa 5% a rulajului pentru acest an, până la circa 17,4 mil. euro. Anul trecut, compania a livrat un volum de produse cu 5% mai mare comparativ cu 2013, ajungând la 2,5 milioane de metri.
Symmetrica este o companie înfiinţată în 1994 de Florentina-Mihaela Stanciu (60% din acţiuni) şi Florin-Cristinel Stanciu (40% din acţiuni).
Prima fabrică Symmetrica a fost inaugurată în 1999 la Vereşti, judeţul Suceava, urmată apoi de unităţile de producţie de la Podu Iloaiei, judeţul Iaşi (2010), şi Bolintin Vale, în apropiere de Bucureşti (2011), Prejmer – Braşov (2012) şi Cociu – Bistriţa-Năsăud (2012).
Jucătorii de pe piaţa locală de pavele şi borduri au constatat anul trecut o creştere a cererii generate de piaţa rezidenţială, venite atât dinspre proiectele mici, medii sau mari, cât şi dinspre locuinţele construite în regie proprie. Acestora li s-au adăugat proiectele private comerciale şi industriale, care împreună au ridicat piaţa cu 5% până la un volum de peste 13 milioane de metri de produse livrate şi o valoare de circa 69 mil. euro. Pentru acest an, producătorii se aşteaptă la o stagnare a pieţei în care activează.