Anul 2010 reprezintă anul tablet PC-urilor, iar vânzările acestora vor ajunge la câteva zeci de milioane de unităţi, potrivit celui mai recent raport realizat de grupul specializat în tehnologie, media şi telecomunicaţii (TMT) din cadrul Deloitte. Potrivit estimărilor, vânzările de tablete vor ajunge la câteva zeci de milioane de unităţi în 2010. Deşi este dificil de anticipat volumul vânzărilor, caracteristicile acestor dispozitive nefiind cunoscute pe deplin, unii analişti
Anul 2010 reprezintă anul tablet PC-urilor, iar vânzările acestora vor ajunge la câteva zeci de milioane de unităţi, potrivit celui mai recent raport realizat de grupul specializat în tehnologie, media şi telecomunicaţii (TMT) din cadrul Deloitte.
Potrivit estimărilor, vânzările de tablete vor ajunge la câteva zeci de milioane de unităţi în 2010. Deşi este dificil de anticipat volumul vânzărilor, caracteristicile acestor dispozitive nefiind cunoscute pe deplin, unii analişti estimează că ele vor depăşi un miliard de dolari, la un an de la lansare.
Urmărind să ofere un echilibru atrăgător între formă şi funcţionalitate, dispozitivele vor avea un preţ de vânzare cuprins între 400 şi 800 de dolari, vor cântări mai puţin de 500 de grame şi vor avea dimensiuni de 20 / 12 / 2,5 centimetri. Funcţiile vor include acces la telefonia mobilă şi tehnologia Wi-Fi.
Tabletele prezintă un avantaj faţă de telefoanele smart, care sunt prea mici pentru vizualizarea de fişiere video sau navigarea pe Internet, dar şi faţă de calculatoarele notebook, netbook sau „ultra-thin”, care sunt prea grele sau mai scumpe. Cu toate acestea, impactul tabletelor asupra producătorilor de calculatoare şi telefoane mobile va fi redus, din moment ce noile dispozitive se adresează unei nevoi specifice care nu are corespondent pe piaţă în acest moment.
SURSA: Deloitte