Proiectata de celebrul carosier Pininfarina, Tacuma circula pe strazile coreene inca din ianuarie 2000, dar a facut cunostinta cu soselele europene abia anul trecutut. In Franta, modelul a avut un oarecare succes, desi acolo este produs principalul concurent al Tacuma, Renault Scenic.
Daewoo planificase initial o productie de 100.000 de masini pe an, 30% din aceasta urmand a fi destinata exportului, dar problemele financiare ale companiei au dus la modificarea ambitiosului obiectiv. Tacuma este fabricata, deocamdata, numai la Kusan (Coreea), chiar daca aceasta nu mai apartine Daewoo, ci noii firme avand ca actionar majoritar compania General Motors. Valeriu tones, directorul departamentului de relatii publice al Daewoo Automobile Romania, explica: „Atata timp cat este vorba despre un business profitabil pentru ambele parti, General Motors n-are de ce sa renunte la fabricarea de piese si subansamble pentru masinile Daewoo, iar in plus acest lucru e prevazut si in contractul semnat de noua companie cu Daewoo Motor”.
Chiar daca, pentru inceput, Tacuma este importata, ea ar putea fi fabricata in viitor si la Craiova. „Depinde de cum vor merge vanzarile. Daca masina va avea succes, mai mult ca sigur ca va fi fabricata in Romania, dar o decizie in acest sens nu poate fi luata acum. Nu e vorba doar de adaptarea liniilor de fabricatie, ci si de formarea unei intregi retele de furnizori interni”, declara Valeriu tones.
In privinta obiectivului de vanzari pentru anul acesta, directorul Daewoo refuza sa inainteze o cifra concreta : „Cu cat vom vinde mai multe, cu atat mai bine”, spune acesta. In ciuda problemelor companiei mama, Daewoo Automobile Romania a reusit, totusi, o revigorare a vanzarilor in primele cinci luni ale acestui an, cand au fost comercializate 4.783 masini, cu 70% mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut. Cel mai vandut model a fost Matiz cu 2.664 de bucati, in special varianta „economic”, mai ieftina cu circa 1.000 euro decat cea clasica.
Revenind la Tacuma, vom spune ca modelul lansat in Romania este varful de gama (CDX), iar pretul cu care este comercializata reflecta acest lucru.
Tacuma CDX costa 16.400 de euro cu toate taxele incluse si circa 13.400 euro, pret CIP (fara TVA). Celelalte variante SE si SX sunt mai ieftine, dar au motoare de putere mai mica si un nivel mai slab de dotare. Ele nu sunt deocamdata disponibile pe piata romaneasca.
Propulsorul modelului CDX este acelasi cu care este echipata si Leganza, un motor Euro 3 de 2 l/129 CP pe benzina . Tacuma consuma in oras 12 l/100km, in afara lui 7,2 l/100km, iar in regim mixt 9 l/100 km. O comparatie cu principalii concurenti de pe piata in privinta motorizarii e greu de facut. Renault Scenic este oferit pe piata romaneasca cu un motor mai mic (1,6 l), iar CitroA
Tacuma spera sa anime piata monovolumelor
20 iunie 2002, 12:00
Ultima modificare în 20 iunie 2002, 15:00
Proiectata de celebrul carosier Pininfarina, Tacuma circula pe strazile coreene inca din ianuarie 2000, dar a facut cunostinta cu soselele europene abia anul trecutut. In Franta, modelul a avut un oarecare succes, desi acolo este produs principalul concurent al Tacuma, Renault Scenic. Daewoo planificase initial o productie de 100.000 de masini pe an, 30% din aceasta urmand a fi destinata exportului, dar problemele financiare ale companiei au dus la modificarea ambitiosului obiectiv. Tacuma este
Etichete: arhiva,
daewoo,
tacuma
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook