Tăierea costurilor se vede la petrecerile corporate

De aproape 20 de ani, odata cu apropierea Sarbatorilor, companiile organizeaza petreceri pentru angajati. Insa, anul acesta, lucrurile au stat altfel. Amenintate de criza, multe companii s-au dovedit mai zgarcite in a-si recompensa angajatii. Traditionalele petreceri au fost primele la care s-a renuntat cand a venit vorba de reducerea bugetelor. Iar, daca totusi managerii au ales ca este nevoie de asemenea distractii, au redus cat de mult au putut din costuri.   La aceste concluzii au aju

De aproape 20 de ani, odata cu apropierea Sarbatorilor, companiile organizeaza petreceri pentru angajati. Insa, anul acesta, lucrurile au stat altfel. Amenintate de criza, multe companii s-au dovedit mai zgarcite in a-si recompensa angajatii. Traditionalele petreceri au fost primele la care s-a renuntat cand a venit vorba de reducerea bugetelor. Iar, daca totusi managerii au ales ca este nevoie de asemenea distractii, au redus cat de mult au putut din costuri.

 

La aceste concluzii au ajuns organizatorii de petreceri corporate. Platite sa distreze salariaţii, firmele de profil sunt specializate in alegerea locaţiei, asigurarea logisticii şi a scenariilor artistice, a serviciilor de grafică, design şi copywriting.

 

Bugetele de marketing rezervate evenimentelor corporate pot fi si de ordinul sutelor de mii de euro. „Aproape 50% din evenimentele corporate programate la cele mai mari hoteluri din Bucuresti au fost anulate din cauza crizei. Sunt insa anulari ale firmelor care-si organizeaza aceste evenimente in regie proprie, neinfluentand astfel foarte tare acest business pentru organizatori. Companiile care au avut bugete dedicate in planul de marketing au pastrat aceste evenimente, iar sumele investite au ajuns si la 400.000 euro intr-o petrecere”, sustine Valentin Vacarus, managing director Godmother.

 

Criza financiara se face deja simţită pe piaţa de profil. “Unele companii au optat pentru variante simplificate de evenimente, punand mai putin accent pe grandoare” a explicat Larisa Budaca, director general Eventive, divizia de evenimente corporate a companiei Evensys

 

Asta nu-i sperie foarte mult pe artistii romani, intrucat nu au redus inca tarifele aplicate pentru petrecerile private. Sorina Burlacu, general manager al companiei Events, sustine ca abia din primavara anului viitor se va observa o oarecare reducere din partea artistilor, dar si a locatiilor partenere, odata cu micsorarea cererilor.

 



 

 

Potrivit reprezentantilor Godmother, onorariul Loredanei pentru o petrecere este de 15.000 de euro, in timp ce al lui Stefan Banica Junior se ridica la 10.000 de euro. In topul celor mai solicitati si mai bine platiti artisti ii gasim pe membri Tarafului din Clejani, pentru care organizatorii trebuie sa dea 6.000 de euro, dar si pe Andra, Cornelia Catanga si Andreea Banica.

 

Majoritatea jucatorilor de pe piata de profil si-au demarat business-ul cu bani putini, de cele mai multe ori dezvoltarea fiind facuta in acelasi timp cu largirea portofoliului de clienti. „Poti dezvolta o astfel de firma cu bugete minime, dar poti sa si cumperi echipamente, masini, oameni,  iar acest lucru  poate genera costuri de intrare pe piata, care se pot ridica  la multe zeci de mii de euro” a explicat Valentin Vacarus.

 

Piata de organizare evenimente corporate a fost evaluata la zece milioane de euro in 2008, iar reprezentantii companiilor de profil sunt inca optimisti cu privire la evolutia acesteia in 2009.