Tăieri salariale în rândul angajaților STB: Criț: ”Sindicatul blochează negocierea contractului”

autobuze STB

autobuze STB

Prima reacție a oficialilor STB după protestul organizat de Sindicatul Transportatorilor din București nu a întârziat să apară. Potrivit declarațiilor lui Adrian Criț oferite pentru infofinanciar.ro, renegocierea contractului de muncă colectiv este blocată de către sindicaliști. 489 de șoferi au fost penalizați până acum cu tăieri salariale.

În data de 5 mai, Vasile Petrariu, liderul Sindicatului Transportatorilor din București a organizat un protest împotriva măsurilor luate de către conducerea STB în urma grevei din ianuarie, declarată ilegală de către Tribunalul București. În cadrul protestului, manifestanții și-au amintit de toate celelalte probleme pe care le reproșează directorului general Adrian Criț, căruia i-au cerut în repetate rânduri demisia.

Majoritatea celor prezenți la protest s-au plâns de condițiile de muncă. Lipsa pieselor și mai ales a consumabilelor sunt principalele motive de nemulțumire pentru șoferi, dar există și altele, precum lipsa toaletelor și a curățeniei sau a materialelor necesare pentru aceasta. Au fost și angajați care s-au plâns de faptul că le-au fost reziliate contractele de muncă deși se aflau la prima abatere și s-a readus în discuție necesitatea renegocierii contractului colectiv de muncă.

STB prevede un buget mai mare în anii următori

Într-un punct de vedere transmis publicației noastre, directorul STB, Adrian Criț a declarat: ”După finalizarea grevei ilegale, care a paralizat transportul public din capitală în luna ianuarie, conducerea STB SA a transmis o adresă către sindicatul reprezentativ cu privire la începerea negocierilor, însă de la a doua ședință, reprezentanții sindicatului nu au mai participat, finalizându-se cele 60 de zile stabilite pentru negocieri fără niciun rezultat. Subliniem faptul că, în luna ianuarie când a avut loc protestul conducătorilor de vehicule, actualul contract era valabil, pentru că legea îl prelungea pe durata stării de alertă și încă 90 de zile după aceea. Ulterior, din partea conducerii au mai fost trimise trei invitații către sindicatul reprezentativ în vederea reluării discuțiilor. Reprezentanții sindicatului nu au dat curs decât celei de-a treia invitații, dar nici atunci nu au dorit să se stabilească un calendar al negocierilor.”

Acesta mai precizează că conducerea STB este deschisă renegocierii contractului colectiv de muncă și previzionează că pe viitor STB o să aibă un buget mai mare și va exista posibilitatea de majorare a salariilor ca urmare a eficientizării companiei, scrie infofinanciar.ro.

Numărul salariaților penalizați de STB

Adrian Criț ne-a transmis că o parte dintre problemele de care angajații STB se plâng sunt mai vechi și conducerea intervine deja punctual pentru remedierea lor. Conform acestuia ”în planul de achiziții pentru acest an sunt cuprinse și investiții în vederea creșterii calității serviciilor oferite. Prin programul de investiții cu finanțare din surse proprii ale STB S.A, s-au efectuat investiții, achiziții și lucrări de reparație care îmbunătățesc condițiile de muncă ale salariaților.”

În ceea ce privește problemele de igienă raportate de mai mulți angajați, directorul STB ne-a spus că ”anumite achiziții permit îmbunătățirea serviciilor de igienă și confort oferite călătorilor, aspect ce va îmbunătăți imaginea publică a STB. Aceste investiții înseamnă, pe lângă avantajele aduse călătorilor, și condiții de muncă mai bune pentru salariații noștri.”

Acesta a respins categoric acuzațiile lui Vasile Petrariu conform cărora au fost peste 1500 de angajați penalizați cu o scădere salarială în urma grevei ilegale din ianuarie. 241 de salariați au fost concediați și 489 de conducători de vehicule au suferit penalizări salariale în urma cercetărilor disciplinare desfășurate până în prezent.

”Cercetarea disciplinară a salariaților se realizează pe patru componente majore. Prima vizează nerealizarea sarcinilor de muncă prevăzute în fișa postului, a doua – refuzul nejustificat de a pleca în cursă sau de a refuza sarcinile date, a treia – nerealizarea programului de circulație și cea mai gravă dintre ele, neaducerea la îndeplinire a hotărârilor judecătorești și a dispozițiilor șefilor ierarhici” a conchis Adrian Criț pe acest subiect.

Liderul Sindicatului Transportatorilor din București, Vasile Petrariu, nu a putut fi contactat pentru a comenta afirmațiile lui Adrian Criț.