Takida Terminal a început să încarce și vagoane cu propan
De anul acesta, compania Takida Terminal a anunțat că a început să încarce și vagoane cu propan, nu numai camioane, lucru care nu s-a mai întâmplat din 2022 pe căile ferate din Mangalia.
Potrivit unui raport de transport feroviar al Callatis Gas, vagoanele respective au făcut o oră și jumătate din stația Palas până în stația Mangalia.
Vagoanele goale au călătorit timp de trei ore până la terminalul Callatis Gas. De acolo, drumul până în stația Mangalia a durat o oră per convoi, fiecare convoi având 7 vagoane pline. Încărcarea celor 14 vagoane (500 megatone) a durat 10 ore, iar vagoanele au ajuns în Mangalia în două reprize.
Ultima încărcare de produs petrolier în vagoane la terminalul Callatis Gas a avut loc pe 29 noiembrie 2024, iar ultima încărcare înainte de aceasta a fost în decembrie 2022.
Cu ce se ocupă Takida Terminal?
Takida Terminal face parte din grupul Taki & Da PTE LTD, înființat în Singapore în 2017, și se impune ca un jucător de încredere pe piața globală a distribuției de produse petrochimice și petroliere.
Cu o echipă dedicată de peste 200 de angajați și birouri în multiple locații internaționale, compania se concentrează în mod special pe operațiunile sale din Europa, reușind să asigure o rețea logistică proprie extinsă, ce garantează livrări sigure și eficiente.
Îmbunătățile aduse terminalului Callatis Gas
Sistemul de irigație de la punctele de încărcare/descărcare a vagoanelor de cale ferată și a camioanelor a fost reconstruit pentru a îmbunătăți siguranța împotriva incendiilor în întreaga facilitate.
Trei geamanduri și structurile lor de ancorare utilizate pentru acostarea navelor cu GPL au fost restaurate.
Noi furtunuri produse de Continental Germania au fost instalate pentru primirea/distribuirea fazelor lichide și de vapori ale GPL.
Reconstrucția totală a liniei ferate de la stația CFR Mangalia până la terminalul Callatis Gas.
Debarcaderul a fost restaurat, iar noile pontoane au fost realizate.
S-a efectuat o inspecție și s-au eliminat toate defecțiunile din comunicațiile tehnice și de inginerie ale terminalului.
Am achiziționat propriul transport maritim pentru manevrarea navelor, devenind astfel independenți de furnizorii de servicii terți.
Numeroase actualizări cosmetice au fost aduse infrastructurii terminalului.
„România trebuie să devină un jucător strategic pe piața energiei din Europa de Est, atât prin preț, cât și prin calitatea serviciilor. Ne dorim că România să devină un hub GPL și să avem prețuri competitive, capacitate de stocare și transport la nivel înalt. În trecut, foarte mulți distribuitori se foloseau de slăbiciunile României.
Infrastructura subdezvoltată și capacitatea de stocare mică obligau terminalele din România să plătească costuri imense pentru transport și distribuție. Spre exemplu, neavând unde stoca tot GPL-ul pe care o nava îl aduce într-unul dintre terminale, soluția era să se descarce 30% din încărcătură, dar să plătească prețul unui transport întreg.
Într-un final, aceste lucruri se reflectau în prețul final plătit de consumator. Takida Terminal dorește să investească și să modernizeze terminalele și să le aducă la standarde înalte. Sloganul nostru de când am început acest proiect a fost “Make Romania’s LPG market great again” și am procedat ca atare.
Având în vedere situația actuală, facem tot posibilul să ne asigurăm că originile produsului adus de noi nu are nicio legătură cu vreuna dintre țările sau regiunile sancționate. Avem un întreg departament juridic care este responsabil cu acest aspect.
Consider că GPL-ul este o variantă de viitor a combustibilului tradițional, prin amprenta de carbon redusă și sustenabilitatea acestuia.
Prioritățile noastre sunt prețul competitiv, calitatea produsului și a serviciilor, sustenabilitatea întregii activități și verificarea originilor și întregului lanț de distribuție pentru a ne asigura că aducem pe piața din România produse petroliere conforme”, a explicat Constantin Leonov, acționar Takida Terminal.
Articol susținut de Takida Terminal.