Ideea a apărut dintr-o frustrare. Tânărul spune că obișnuia să iasă foarte des în oraș și întâmpina multe dificultăți când venea vorba de alegerea unui produs. De ce? Pentru că în meniurile restaurantelor încă se regăsesc produse pe care nu le mai au, prețuri șterse sau modificări cu pixul. “Atunci am realizat că este nevoie de flexibilitate, așa s-a născut ideea de meniu digital. În doar 8 luni am dezvoltat soluția prin care toate aceste probleme să dispară dintr-un click: Menuo.ro este cel mai nou start-up”, povestește Concindău. Menuo.ro a fost lansat în aprilie 2016 și oamenii au fost destul de receptivi față de noul concept, astfel primul client a apărut după primele trei zile.

În prezent, întreprinzătorul colaborează deja cu 10 restaurante din țară și este în discuții avansate cu multe altele. Până la sfârșitul anului vrea să lucreze cu 1.000 de locații.  “Pe termen mediu sau lung situația se schimbă mai ales că suntem în discuții avansate cu diverse agenții de consultanță în business din Franța, Spania, Italia și Marea Britanie pentru a implementa soluția la nivel european. Ne dorim să implementăm în cel puțin 10.000 de locații în Europa pâna la finele anilor 2019-2020”, susține Concindău.

Investiția inițială în proiect a fost de 80.000 de euro incluzând și aplicația pentru mobil ce va face posibilă descărcarea meniului în propriul telefon printr-o simplă scanare a unui QR code. Legat de venituri, tânărul se așteaptă ca în acest an să ajungă la o cifră de afaceri de 300.000 de euro, luând în considerare abonamentele lunare pe care locațiile le plătesc sub forma licenței de utilizare menuo. “Pentru următorii ani cifra de afaceri estimată este direct proporțională cu numărul de locații implementate. Practic avantajul businessului este bazat pe abonamente lunare, ceea ce generează o cifră de afaceri mereu în creștere”, a completat Cocindău.

Antreprenorul are încredere în această afacere deoarece un meniu digital înseamnă flexibilitate, rapiditate și nu în ultimul rând economii. “Cu un meniu clasic nu ai posibilitatea modificării în timp real a meniului. Cu Menuo poți optimiza și actualiza prețurile propriilor produse în raport cu costurile de producție, costuri ce pot varia foarte des, în cazul unui meniu clasic nu rentează să modifici tot meniul doar pentru a schimba un preț. Economiile nu sunt generate doar prin faptul că nu este nevoit să plătească graficieni și tipografii de fiecare dată când dorește să modifice meniul, dar mai ales prin posibilitatea de a modifica propriile prețuri în raport cu dinamica pieței”, a explicat întreprinzătorul.

Însă, tânărul nu se află la primul start-up. El a pășit în lumea antreprenoriatului în urmă cu aproape 10 ani, când a creat ”Active design”, o firmă care se ocupă cu dezvoltarea magazinelor online.