Tănase Stamule desființează „Planul Simion”: E aceeași categorie de țeapă, dată oamenilor creduli

tanase stamule

SURSA FOTO: Facebook

Liberalul Tănase Stamule s-a declarat, într-o emisiune televizată, revoltat față de „Planul Simion” și a spus că mesajele prostesc populația.

Tănase Stamule: E aceeași categorie de țeapă, dată oamenilor creduli

Liberalul Tănase Stamule, decan al Facultății de Administrarea Afacerilor din cadrul Academiei de Studii Economice (ASE), a adus critici vehemente „Planului Simion”, afirmând că acesta a fost însoțit de o serie de manipulări mediatice. Stamule a contestat veridicitatea imaginilor apărute recent, care prezentau oameni stând la coadă în București pentru a se înscrie pentru apartamentele promise în cadrul planului.

Potrivit lui Stamule, aceste fotografii nu reprezentau în realitate persoane din rândul populației generale, ci membri ai partidului AUR care fuseseră „instruiți să prostească populația”. În opinia sa, imaginea creată de aceste fotografii a fost o strategie deliberată de manipulare, menită să inducă în eroare opinia publică și să amplifice succesul aparent al „Planului Simion”.

Stamule a subliniat că asemenea tactici sunt problematice și subminează încrederea publicului în instituțiile și planurile politice. El a sugerat că este esențial ca proiectele de amploare, precum cel în cauză, să fie gestionate cu transparență și integritate pentru a evita astfel de acuzații de fraudă și dezinformare.

„Deci e aceeași categorie de țeapă, dată oamenilor creduli” a spus liberalul.

Stamule a fost întrebat dacă poate fi și acesta PR și cât de eficient și legal este acest tip de PR făcut de AUR.

“Din moment ce la toate jurnalele de știri este acest subiect, e clar că este eficient. Deci eu am văzut pozele pe care le-au pus în mediul online cei de la AUR și am recunoscut zeci de foști membri de partid, ale celorlalte formațiuni politice din București. Am dat 2 telefoane și am aflat că, de fapt, 80 % din oamenii de la coadă erau rețeaua politică a partidului AUR și ei o să repete chestia asta prin toată țara ca să legitimeze, cumva, această ofertă, care este o continuare a păcălelii șarlatanului Dan Diaconescu, care promitea 25.000 EUR acum 12 ani, prin faimoasa lege Cojocaru. Deci e aceeași categorie de țeapă, dată oamenilor creduli, iar felul cum au împachetat această acțiune, arată că a fost eficientă, dar că trebuie să știe cetățenii că ăia nu erau oameni de bună-credință, care așteptau apartamente, ci erau membrii AUR care erau puși să prostească populația” a declarat Tănase Stamule.

Ca Dan Diaconescu…

Tănase Stamule a spus și de ce promisiunile făcute de AUR nu pot fi puse în practică.

„După evaluarea mea, oamenii care așteaptă apartamente la 35.000 EUR sunt aceiași oameni care așteptau 25.000 EUR gratis de la Guvern, de la domnul Dan Diaconescu, și o să primească apartamente de 35.000 EUR, când o să primească și banii pe care i-a promis Dan Diaconescu acum 12 ani. Deci este aceeași categorie de oameni. Au trecut deja printr-o păcăleală și cu siguranță își aduc aminte acum de această păcăleală. Trebuie doar să reamintim că a mai fost o poveste asemănătoare, care doar a vrut să-i păcălească, să le ia votul și aia e, e campanie, fiecare face ce crede de cuviință ca să maximizeze șansele de a atrage voturi” spune liberalul.

Stamule a fost chestionat dacă este ilegal ce fac cei de la AUR, în legătură cu acele promisiuni. El a explicat că partidele au dreptul să inițieze campanii care includ colectarea de date personale și că acestea, conform legii, sunt organizații care prelucrează astfel de informații. El a subliniat că, de obicei, partidele fac promisiuni de genul „dacă ajungem la guvernare, dacă vom implementa un program social extins”, adică promisiuni conditionale.

Stamule a afirmat că întreaga acțiune a fost, de fapt, o campanie de PR politic care a avut succes în a atrage atenția publicului. El a observat că această campanie a generat dezbateri și critici privind sărăcia și înșelătoria românilor, dar a insistat că rețeaua electorală a AUR a fost cea care a stat la coadă pentru a da impresia că acțiunea era legitimă. Conform lui Stamule, scopul real al acestei campanii a fost de a crea o iluzie de legitimitate și de a înșela publicul, prezentând-o ca o oportunitate de a obține apartamente foarte ieftine.