Proprietarii de automobile diesel afectaţi de interdicţiile de circulaţie vor primi vouchere, fie pentru a-şi moderniza autovehiculele, fie pentru a achiziţiona altele noi.
Constructorii germani de automobile ar putea oferi vouchere pentru modernizarea vehiculelor echipate cu motoare diesel proprietarilor de autovehicule afectaţi de interdicţiile de circulaţie, potrivit unui articol publicat vineri în cotidianul Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ), preluat de Reuters.
Începând cu data de 31 mai, Hamburg a devenit primul oraş din Europa care a interzis parţial circulaţia automobilelor diesel, pentru a reduce poluarea.
Fără a cita sursa informaţiilor sale, Frankfurter Allgemeine Zeitung susţine că producătorii auto germani Audi, Volkswagen, BMW şi Mercedes-Benz vor oferi proprietarilor de automobile afectaţi de interdicţiile de circulaţie vouchere pentru achiziţionarea de componente auto produse de firme precum Baumot sau HJS. Publicaţia subliniază că această schemă de vouchere se va aplica doar unora din vehiculele diesel, respectiv celor care respectă normele Euro 5, şi va acoperi 80% din costul modernizării sau o sumă de maxim 3.000 de euro per vehicul. În cazul modelelor mai vechi, care îndeplinesc normele Euro 4, proprietarilor li se vor oferi stimulente pentru a-şi schimba vehiculele pentru unele noi. Aceste vouchere ar reprezenta o soluţie de compromis între solicitările unor politicieni germani care vor ca BMW, Daimler şi Volkswagen să acopere costurile modernizărilor necesare pentru a face mai curate automobilele diesel mai vechi şi punctul de vedere al producătorilor care susţin că astfel de reconfigurări hardware ar fi mult prea scumpe.
În luna februarie, un tribunal a decis că oraşele din Germania pot interzice circulaţia celor mai poluante automobile diesel pe străzile lor. Teama că aceste interdicţii vor fi puse în aplicare a dus la scăderea semnificativă a vânzărilor de autoturisme diesel pe cea mai mare piaţă auto din Europa.
Industria auto germană, unde lucrează aproximativ 800.000 de angajaţi, este afectată de reacţia negativă faţă de automobilele echipate cu motoare diesel după ce, în luna septembrie 2015, Volkswagen a recunoscut că a utilizat un software pentru a eluda standardele de emisii poluante. Acest scandal s-a extins la nivelul întregii industrii şi a stimulat în alte ţări investiţiile în vehiculele electrice. AGERPRES