România nu reușește de 30 de ani să construiască o autostradă care să lege țara de la est la vest sau de la nord la sud. În 30 de ani România a reușit să construiască mai puțin 1.000 km, în timp ce în această țară se construiesc 10.000 de km pe an.
China este țara unde drumurile se realizează în timp record. Între 1993 și 2003 China a construit circa 49.000 km de autostrăzi. Între 2006 și 2016, China a construit aproape 100.000 km de autostradă.
„Mare parte din acest lucrări de infrastructură sunt pentru a prinde din urmă restul lumii“, spune Sam Staley, profesor la Universitatea de Stat Florida care a studiat sistemul de transport al acestei ţări pentru Reason Foundation. China găzduieşte 20% din populaţia lumii şi are doar 5,6% din drumurile ei. În 2009, China a depăşit SUA şi a devenit cea mai mare piaţa auto din lume, cu 19,3 milioane de autovehicule vândute numai anul trecut.
Construcţia de autostrăzi a reprezentat o parte importantă în eforturile Chinei de a crea locuri de muncă. Anul trecut, ţara a avut 46 de afaceri implicate în această industrie, cu 710.500 de angajaţi şi 12,3 mld. dolari salarii, potrivit firmei de cercetare IBISWorld.
Guvernul Dăncilă a promis că va inaugura anul acesta 180 de km de autostradă, cifră nerealistă, spun specialiștii.