Următoarele locuri sunt deținute de Rwanda, Mauritius și Africa de Sud, fiecare având un punctaj de aproximativ 4,5. În schimb, Zimbabwe a obținut un scor de doar 2,8 – mult sub media globală pentru calitatea drumurilor, scrie Engineeringnews.
Succesul Namibiei se datorează investițiilor mari în construcția și întreținerea drumurilor
Namibia s-a descurcat foarte bine în ceea ce privește calitatea drumurilor, deoarece, pe lângă faptul că a investit în drumuri noi, a acordat prioritate și întreținerii lor.
Succesul Namibiei se datorează investițiilor mari în construcția și întreținerea drumurilor.
Jakob Schleu, senior manager la EY, a subliniat recent modul în care abordarea proactivă a Namibiei pentru întreținerea drumurilor a făcut-o să se diferențieze de vecinii săi.
„Senegal, Kenya sau Tanzania nu se descurcă rău, dar de obicei se luptă cu infrastructura rutieră. Acest lucru se datorează unor alți factori precum economia în creștere, urbanizarea sau lipsa întreținerii drumurilor”, a declarat Schleu.
Națiunile de rang inferior, cum ar fi Nigeria și Congo-Brazzaville, se confruntă cu obstacole suplimentare, cum ar fi corupția, managementul defectuos și instabilitatea politică. Acest lucru are adesea ca efect temeri privind finanțarea internațională.
Rolul finanțării
Schleu a explicat că un deficit de finanțare a fost în primul rând responsabil pentru drumurile subdezvoltate din Africa.
Finanțarea infrastructurii din Africa provine în principal din patru surse:
Direct de la guverne: contribuie cu 40–45% din finanțarea totală.
China: al doilea cel mai mare contributor, injectând aproximativ 25,7 miliarde de dolari anual, reprezentând 25% din finanțarea infrastructurii din Africa.
G8 și instituțiile internaționale: furnizează 20,2 miliarde de dolari anual.
Sectorul privat: Reprezintă aproximativ 11%, reflectând importanța tot mai mare a parteneriatelor public-privat (PPP).
El a mai menționat că guvernele africane au alocat în prezent doar 3,5% din PIB-ul lor infrastructurii. Acest lucru nu atinge necesarul estimat de 4,5%. Acest deficit se ridică la 31 de miliarde de dolari anual.
„De fapt este posibil să acoperim acest decalaj cu o eficiență îmbunătățită”, a adăugat Schleu. „În general, vedem variații foarte puternice în diferite țări”, a menționat el.
Pe lângă acești factori, deficitul de finanțare a fost principalul responsabil pentru drumurile subdezvoltate din Africa. Dependența Africii de finanțarea externă rămâne o caracteristică definitorie a peisajului infrastructurii. Multe guverne se confruntă cu probleme dificile între infrastructura de finanțare și alte sectoare critice, cum ar fi educația și asistența medicală