Țara care dă cei mai mulți bani pentru operațiuni de influență străină

Propaganda este un instrument esențial pentru îndeplinirea, de către China, a aspirațiilor sale geopolitice. Entitățile chineze au cheltuit în 2020 pe activitățile de influență în afara granițelor, mai mult decât decât orice altă țară.

Eforturile Beijingului de a semăna discordie și dezinformare în SUA au consecințe dezastruoase pentru mediul de afaceri, politic și social american.

Activitatea Chinei, extrem de dăunătoare

Conform presei, cheltuielile cu agenții străini chinezi au crescut de la aproximativ 10 milioane de dolari, în 2016, la aproape 64 de milioane de dolari, anul trecut.

Grație puternicei sale operațiuni de propagandă, China a devenit țara care alocă cei mai mulți bani pentru operațiunile de influență străină, în mod special în SUA.

Legile americane menite să forțeze divulgarea influenței străine plătite arată sumele uriașe pe care Beijingul le alocă unor astfel de acțiuni.

Dezvăluiri despre implicarea Chinei în SUA

Agenția chineză de știri Xinhua, administrată de stat, dezvăluie o parte din modul în care funcționează operațiunile sale din SUA. Ramura din SUA a agenției Xinhua s-a înregistrat oficial ca agent străin săptămâna trecută, la trei ani după ce Departamentul de Justiție a informat compania că este obligată să o facă.

Înscrierea sa în temeiul Legii privind înregistrarea agenților străini este în mare măsură generică. Pentru că Xinhua este descrisă ca „o entitate juridică independentă” care este pur și simplu „supusă supravegherii guvernului”.

De fapt, organul mass-media este deținut de guvernul chinez, condus de înalți oficiali ai Partidului Comunist, fiind considerat pe scară largă drept un purtător de cuvânt al Beijingului.

Înregistrarea sa a dezvăluit plăți de 8,6 milioane de dolari, din martie 2020, de la agenția-mamă Xinhua din China către toate birourile sale din Washington, Los Angeles, Houston, San Francisco și Chicago.

Mass-media chineză de stat a rezistat cererilor Departamentului de Justiție al SUA de a se înregistra în baza FARA (The Foreign Agents Registration Act) o lege creată inițial pentru a expune propaganda nazistă în America.