Țintele economice ale Chinei depind foarte mult de eficiența transportului. Mutarea populației din mediul rural în mediul urban a necesitat investiții vaste în tranzit, atât în orașe cât și în țară. Unele proiecte noi constau în autostrăzi și linii de metrou construite în zonele metropolitane. Altele vor lega orașele de sate și se vor adăuga la rețeaua urbană a țării care se dezvoltă foarte rapid.
Treptat, pe măsură ce zonele de coastă continuă să se modernizeze, producția de bază se va muta pe continent. Odată ce dezvoltarea orașelor estice precum Beijing și Shanghai converge spre industrii mai sofisticate, China plănuiește să își mute atenția spre provinciile vestice mai izolate. Un asemenea caz este portul de la Wuhan pentru dezvoltarea căruia se cheltuiesc 27 mld. dolari.

Prin dezvoltarea unor legături mai bune pe tot întinsul țării, China speră să beneficieze mai mult de pe urma potențialului de consum al clasei de mijloc aflată în plină expansiune. Consumul domestic este cheia spre viitorul economiei Chinei, spun analiștii. Prin concentrarea eforturilor în interiorul țării, China va putea avea o creștere economică mai susținută decât dacă ar continua să se bazeze pe exporturile ieftine în SUA și Europa.

Modelul de dezvoltare este similar cu cel al Statelor Unite din timpul Revoluției Industriale. Diferă doar scara. În 2007, China nu avea nicio linie de cale ferată de mare viteză; astăzi are cea mai mare rețea din lume, cu 9.300 de kilometri de șine. Țara are în plan construcția a cel puțin încă 8.600 km de căi ferate rapide, plus încă 50 de aeroporturi și 440 de dane de mare adâncime pentru nave până la sfârșitul lui 2015.

SURSA: CNN Money