Practic, de la 1 iunie prețurile s-au redus cu aproape un leu față de 31 mai, ca urmare a acestei decizii, a declarat Alexandru Andronic, director de retail în cadrul companiei Rompetrol Moldova.
Potrivit acestuia, autoritatea de reglementare actualizează prețul maximal din două în două săptămâni, jucătoriii fiind astfel obligați să-și actualizeze prețurile și în funcție de norma impusă de autoritate.
Directorul general al Rompetrol Moldova, Felix Crudu Tesloveanu, a menționat din vara acestui an marja de profit a companiei s-a redus cu 40% față de anul trecut când nu exista această regulă impusă de autoritate. “ANRE dă plafonul, iar noi ne ajustăm prețurile dacă e necesar sau nu în funcție de celelalte elemente pe care le luăm în calcul pentru stabilirea prețului”, a mai spus Tesloveanu.
În prezent, principalele taxe (TVA și accize) reprezintă între 40 și 50% din prețul la pompă, a menționat Alexandru Andronic.
Prezentă de 14 ani în Republica Moldova, o țară care nu deține nicio rafinărie, compania Rompetrol Moldova a reușit să se impună ca lider de piață, devansând companii petroliere precum Lukoil, unul dintre cei mai mari jucători din regiune.
Potrivit directorului general al Rompetrol Moldova, Felix Crudu Tesloveanu, compania și-a majorat volumul de carburanți comercializați pe piața din Republica Moldova cu 12% față de anul trecut, reușind să acapareze o cotă de piață de 40%.
Rompetrol Moldova are în prezent 77 de stații în Republica Moldova, doar în acest an fiind deschise 12 benzinării noi. Compania mai are un depozit de carburanți în Chișinău și un depozit de GPL în nordul țării.
“Pe zona de retail, în funcție de numărul de stații, ne aflăm în top 3 jucători”, a menționat managerul general al companiei. Potrivit lui Tesloveanu, Lukoil are 102 stații, iar Petrom, 80 de stații.
Per total, în Republica Moldova sunt 650 de benzinării, din care 500 sunt affiliate brandurilor mari, restul fiind mici jucători. Consumul de carburanți se ridică la aproximativ 600.000 de tone anual.
Tesloveanu a menționat că pe zona de retail, compania a reușit în decursul ultimilor 3 ani să-și dubleze volumul vânzărilor. “Dacă în 2012 aveam 50 de stații, în prezent avem 77 și în funcție de evoluția pieței am putea deschide încă una sau două stații până la finele anului”, a spus Felix Crudu Tesloveanu.
Potrivit acestuia, cota de piață pe retail este de 25%, iar totală, întrucât Rompetrol Moldova furnizează carburanți și către alți distribuitori, este de 40%.
Compania și-a propus să devină lider de piață și pe zona de retail, astfel că anul viitor va deschide încă 7 stații și va continua procesul de rebranding.