"Piaţa agenţiilor de turism este destul de greu de evaluat pentru că, din păcate, nu există statistici pertinente. INS numără acelaşi pasager de la mai multe agenţii de turism şi nu avem date certe. Noi am evaluat că piaţa agenţiilor din România este undeva la un miliard de euro, din care, vacanţe în adevăratul sens al cuvântului sunt undeva la jumătate, adică la 500.000 de euro. Din păcate, numai unul din cinci români îşi cumpără cel puţin o vacanţă pe an", a precizat Cosmin Marinof, director naţional de vânzări TUI TravelCenter/Eurolines.

La Romexpo, Albania, Bulgaria, Croaţia, Egipt, Grecia, Israel, Italia, Moldova, Palestina, Polonia, România, Serbia, Spania, Turcia şi Ungaria îşi expun oferta pe o suprafaţă expoziţională de peste 13.700 mp.

"Comparativ cu anii trecuţi, în 2016, există o creştere vizibilă şi pentru vacanţele în insulele din Spania. Ofertele early booking pentru Mallorca, Ibiza şi Insulele Canare sunt consistente, astfel ca reducerile TUI TravelCenter sunt de până la 25% pentru toate categoriile de hoteluri, pornind de la cele standard până la cele luxury. Anul acesta am introdus o noua destinaţie charter către Ibiza. Această destinaţie este dedicată în special tinerilor dornici de distracţie şi vine pe fondul cresterii cererii generale pentru Spania ca destinaţie turistică', a precizat Cosmin Marinof, director naţional de vânzări TUI TravelCenter/Eurolines.

Conform acestuia, după prima perioadă de early booking, cea mai mare cerere a fost, ca şi în anii trecuţi, pentru destinaţia Turcia (Antalya şi Bodrum). Aceasta este urmată în preferinţele românilor de insulele din Grecia şi de insulele spaniole Ibiza, Tenerife şi Mallorca, de litoralul românesc şi de Bulgaria.

La Târgul de Turism de la Romexpo, TUI TravelCenter oferă pentru toate destinaţiile reduceri early booking de până la 45% pentru pachetele turistice achiziţionate.

"Litoralul romanesc devine de la an la an o surpriză foarte frumoasă pentru noi. Pe de o parte, datorită dezvoltării şi modernizării pe alocuri a infrastructurii hoteliere, precum deschiderea unor hoteluri de 4-5 stele în staţiuni din sudul litoralului, dar şi datorită creşterii apetitului românilor pentru a petrece măcar 1-2 weekend-uri pe vară la Marea Neagră, în România. Totodată, introducerea conceptului all inclusive a adus un plus litoralului, atrăgând astfel tot mai multe familii cu copii. Suntem încrezători în puterea litoralului românesc şi ne străduim să-l promovăm cât de mult posibil', a declarat Diana Păscuţ, director de marketing la Christian Tour.

Încă din noiembrie 2015, când început vânzarea masivă de pachete turistice pentru vara aceasta, reprezentanţii tour-operatorilor au remarcat un apetit crescut pentru ofertele first minute şi apoi pentru cele early booking. Conform Dianei Păscuţ, destinaţiile favorite ale românilor rămân staţiunile din Grecia, Turcia şi Spania, în principal în prima parte a lunii iunie, când tarifele sunt ceva mai reduse.

"Înregistrăm volume mari de turişti atât în Turcia, unde Antalya se detaşează ca favorită, dar şi în Grecia. Charterele lunii iunie sunt în mare parte deja ocupate şi avem în vedere suplimentarea acestora. Deloc de neglijat anul acesta sunt destinaţiile din Spania (Mallorca, Tenerife, Costa Brava, Ibiza) care devin tot mai atractive pentru români, mai cu seamă pentru că reuşesc să îmbine atât oferta generoasă de plajă, mare, staţiuni moderne, dar şi cultură şi istorie', spune Diana Păscuţ.

Întâmplător sau nu, Romexpo a organizat Târgul Ghidul Miresei în perioada 26-28 februarie, astfel încât cei care îşi programează nunta îşi pot alege o destinaţie şi pentru 'luna de miere'.

Programul de vizitare al târgului va fi, de joi până sâmbătă, între orele 10,00-18,00, iar duminică între orele 10,00-16,00. Preţul biletului de intrare va fi de 10 lei.

SURSA: Agerpres