Târgul de Crăciun din București, „vizitat” de ANPC: Scopul acestei vizite a avut un rol constructiv

ANPC

Sursa: Inquam Photos / Alexandra Pandrea

Perioada târgurilor de Crăciun este în toi, așa că ANPC a pornit controalele pentru posibile nereguli ale agenților economici. În acest sens, târgul de la București a fost „vizitat” de președintele ANPC, Mihai Culeafă și o echipă de control.

Având în vedere că perioada sărbătorilor de Crăciun și a târgurilor specifice se apropie, președintele Autorității pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), împreună cu o echipă de control a fost la târgul de Crăciun din București. Președintele ANPC a precizat că scopul nu a fost de a amenda operatorii economici, ci un „imbold de remediere a posibilelor probleme” găsite.

„Scopul acestei vizite a avut un rol constructiv, astfel că nu am avut intenția de a amenda operatorii economici, ci de a-i ajuta prin consiliere și prevenție, astfel încât consumatorii să se bucure de achiziții sigure. Cu alte cuvinte, prezența noastră a constat într-un imbold de remediere a posibilelor probleme ale operatorilor economici prezenți la târgul din București.

Deși controalele efectuate pot fi cât se poate de riguroase, obiectivul principal a fost conștientizarea neregulilor și îmbunătățirea condițiilor de lucru, astfel încât să se evite sancțiunile sau suspendarea temporară a activității. Într-adevăr, am observat destule nereguli, însă ne-am dorit să păstrăm scopul vizitei, și anume acela de a preveni”, a explicat președintele ANPC.

Nereguli descoperite la târgul de Crăciun din București

Mihai Culeafă a precizat că au fost identificate câteva abateri la operatorii economici prezenți la târgul de Crăciun din București. Șeful ANPC a spus însă că avertismentele au fost doar unele verbale și i-a rugat pe comercianți să remedieze cât mai repede posibil problemele semnalate.

„Am identificat operatori economici care se abăteau de la norme: absența etichetelor, dar și a separatoarelor între produse, alimente păstrate necorespunzător, neacoperite, sau chiar lipsa unor informații, precum faptul că unele produse erau congelate.

Am discutat deschis și i-am rugat individual să remedieze problemele cât mai repede cu putință. Avertismentele au fost exclusiv verbale, având în vedere că ne dorim să existe bună voință din partea comercianților de a-și soluționa punctual situațiile.

Îmi doresc să existe dialog și să ne bucurăm de această perioadă, dar nu voi tolera specula. Totul se rezumă la consumatorii români, față de care trebuie să arătăm respect”, a declarat Mihai Culeafă.