Piaţa auto din România se va stabiliza în 2011, iar din 2012 vânzările vor începe să crească, după ce în acest an industria auto a fost unul dintre cele mai afectate sectoare de criza financiară, consideră fostul premier Călin Popescu Tăriceanu şi fostul ministru de Finanţe Sebastian Vlădescu. Cei doi sunt prezenţi la Salonul Auto de la Paris, în cadrul zilelor dedicate presei. "În 2011, nu văd motive pentru relansarea pieţei auto. Mă aştept la o evoluţie proastă, în
Piaţa auto din România se va stabiliza în 2011, iar din 2012 vânzările vor începe să crească, după ce în acest an industria auto a fost unul dintre cele mai afectate sectoare de criza financiară, consideră fostul premier Călin Popescu Tăriceanu şi fostul ministru de Finanţe Sebastian Vlădescu.
Cei doi sunt prezenţi la Salonul Auto de la Paris, în cadrul zilelor dedicate presei. „În 2011, nu văd motive pentru relansarea pieţei auto. Mă aştept la o evoluţie proastă, în continuare, dar să sperăm măcar la o stabilizare la nivelul vânzărilor de anul acesta, la oprirea scăderii”, a declarat Tăriceanu.
El a argumentat afirmaţiile spunând că se bazează pe date economice reale, care nu indică o reluare a creşterii economice, ci, dimpotrivă, o scădere.
„De asemenea, datele statistice arată că şi anul viitor vom asista la o scădere economică. În acest context, nu avem motive să credem că piaţa auto o va lua din loc, asta mai ales când încrederea consumatorilor este foarte scăzută, iar băncile nu au reluat creditarea. Deci piaţa auto nu va asista prea curând la o creştere”, a mai spus Tăriceanu.
Din 2012 vânzările vor începe să crească
La rândul său, Vlădescu spune că piaţa auto din România se va stabiliza începând cu anul viitor, iar din 2012 vânzările vor începe să crească. Totodată, el a adăugat că este foarte puţin probabil să mai aibă loc în curând noi investiţii în domeniul auto.
„Sunt şanse extrem de reduse de a atrage în această perioadă şi în viitorul apropiat investiţiile unui nou constructor auto, asta pentru că în prezent există o supracapacitate de producţie la nivel global. Să ne rugăm să reuşim să-i ţinem pe cei doi constructori existenţi şi să ajungă la cifre maxime de producţie, moment în care România va deveni un nume pe harta producţiei de automobile”, a declarat Vlădescu.
Referitor la modificarea contractului, încheiată de Ford şi autorităţile române, Vlădescu a precizat că a fost o „mişcare” firească.
„Faptul că Ford a solicitat amânarea angajamentelor pentru un an de zile este în conformitate cu ce se întâmplă pe piaţa de profil. Vânzările nu au început încă să crească, iar producţia trebuie ajustată pieţei existente. În continuare, Ford îşi menţine angajamentele pentru România, uzina de la Craiova fiind unul dintre puţinele proiecte industriale auto care merg înainte”, a spus Vlădescu.