Tarife vamale pentru vehiculele electrice din China. Ce va decide UE

masini electrice china ue

SURSA FOTO: Dreamstime

Tarife vamale pentru vehiculele electrice din China. Pe data de 4 octombrie, Uniunea Europeană va vota pentru introducerea tarifelor vamale pentru vehiculele electrice produse în China.

Tarife vamale pentru vehiculele electrice importate din China

Tarife vamale pentru vehiculele electrice din China. Uniunea Europeană plănuiește să voteze pe 4 octombrie cu privire la introducerea unor tarife de până la 45% pentru vehiculele electrice importate din China, conform unei informații furnizate sâmbătă de Bloomberg News, care citează surse apropiate situației.

Articolul menționează că statele membre au primit un proiect de regulament care conține măsurile propuse, subliniind că data stabilită ar putea suferi modificări.

Votul statelor membre ale blocului a fost ușor amânat din cauza negocierilor de ultim moment cu Beijingul, în încercarea de a găsi o soluție care să prevină introducerea noilor taxe.

Comisia Europeană nu a răspuns imediat la solicitarea de comentarii din partea Reuters.

Executivul Uniunii Europene este pe cale să propună tarife finale de până la 35,3% pentru vehiculele electrice fabricate în China, pe lângă taxa standard de 10% aplicată importurilor auto în UE.

Propunerile privind tarifele finale vor fi supuse votului celor 27 de state membre ale UE. Acestea urmează să fie implementate până la sfârșitul lunii octombrie, cu excepția cazului în care o majoritate calificată de 15 state membre, reprezentând 65% din populația Uniunii Europene, votează împotriva acestor taxe.

Mai mulți exportatori au prezentat angajamente de preț

Amintim că luna aceasta, Comisia Europeană a avertizat că a expirat termenul limită în care producătorii de mașini electrice din China își puteau asuma angajamente de preț pentru a evita tarifele. Prin urmare, nu mai există posibilitatea de a-și revizui ofertele, având în vedere că toate acestea au fost respinse.

Autoritatea de la Bruxelles a anunțat că mai mulți exportatori de vehicule electrice au prezentat angajamente de preț. Aceste angajamente se referă la respectarea unor prețuri minime de import pentru a compensa subvențiile.

Conform Reuters, termenul limită pentru depunerea acestor oferte a fost 24 august.

„Nu există nicio posibilitate dincolo de acest termen de a oferi noi angajamente de preţ conform regulilor acestui tip de investigaţie”, a declarat un purtător de cuvânt al Comisiei.

Sursa menționată subliniază că Executivul UE este deschis să găsească o soluție, însă aceasta trebuie să fie conformă cu regulile Organizației Mondiale a Comerțului și să contracareze subvențiile identificate.

Purtătorul de cuvânt a oferit mai multe detalii, explicând că toate angajamentele de preț din partea producătorilor de automobile chinezi au fost primite până la termenul limită de 24 august.

Prin urmare, nu a mai rămas timp pentru retrimiteri, având în vedere că ofertele au fost respinse.

„Producătorii de automobile chinezi în cauză au avut la dispoziţie multe săptămâni înainte de termenul limită pentru a face acest tip de angajament de preţ. Dacă ar fi făcut-o într-o etapă mai devreme, ar fi permis un angajament semnificativ pe acest subiect”, a declarat purtătorul de cuvânt.