În urma unor informaţii apărute în spaţiul public, Uniunea Societăţilor de Asigurare-Reasigurare din România a ţinut să lămurească situaţia în privinţa unei plafonări a tarifelor pentru reparaţiile auto. UNSAR susţine că doreşte introducerea unui sistem preferat de 94% dintre români, potrivit unui studiu recent.
Industria de asigurări nu a susţinut şi nu susţine impunerea unei plafonări a tarifelor aferente reparaţiilor auto, ci susţine conceptul unui tarif de referinţă, cu titlu informativ, se precizează într-un comunicat remis vineri de Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare-Reasigurare din România (UNSAR).
„Urmare informaţiilor eronate apărute în spaţiul public cu privire la o eventuală plafonare a costurilor pentru reparaţiile auto, UNSAR doreşte să clarifice faptul că industria de asigurări nu a susţinut şi nu susţine impunerea unei plafonări a tarifelor aferente reparaţiilor auto, ci susţine conceptul unui tarif de referinţă, cu titlu informativ. O astfel de măsură ar veni în sprijinul consumatorilor români, oferindu-le repere acestora şi permiţându-le să fie mai bine informaţi cu privire la costurile implicate de reparaţiile auto”, se menţionează în comunicatul transmis de UNSAR.
UNSAR: Aproape toţi românii îşi doresc un tarif de referinţă pentru reparaţiile auto
Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare-Reasigurare din România argumentează că un tarif de referinţă în ceea ce priveşte reparaţiile auto este dorit de 94% dintre români.
„Conceptul unui tarif de referinţă la reparaţiile auto este susţinut de rezultatele studiului IRES privind percepţia românilor faţă de asigurările auto, studiu din care a reieşit că 94% dintre românii care conduc un autovehicul consideră că publicarea de către o autoritate competentă, cu titlu informativ, a unor tarife de referinţă pentru reparaţiile autovehiculelor ar fi binevenită. Un astfel de demers ar putea susţine şi proteja consumatorii români.
Studiul IRES mai arată şi că 93% dintre români îşi doresc să ştie care este valoarea despăgubirii plătite de asigurătorul RCA în cazul unei daune, iar 71% dintre români ar fi deranjaţi dacă valoarea plătită ar fi considerabil mai mare pentru reparaţia unui autovehicul în cazul unei despăgubiri acoperite de poliţa RCA faţă de reparaţia efectuată fără asigurare”, notează UNSAR în comunicat.
Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) a criticat, vineri, faptul că UNSAR doreşte introducerea unui tarif de referinţă privind valoarea reparaţiei în service-urile auto, susţinând că măsura ar fi contrară legislaţiei româneşti şi europene, scrie Agerpres.