RCA la tariful de referinţă pentru autovehiculele de peste 16 tone
Noutăți cu privire la tema polițelor RCA. Concluziile au fost trase, joi, de către preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), Vasile Ştefănescu. Ele vin în urma discuțiilor, purtate miercuri, între reprezentanți ASF și cei ai transportatorilor COTAR, APTE, APULUM, UNTRR, FORT.
Astfel, s-a ajuns la un acord cu conducerea ASF. Acesta presupune stabilirea valorii polițelor RCA la autovehiculele cu o greutate de peste 16 tone la tariful de referință.
În concluzie, s-a stabilit că polițele RCA pentru autovehiculele cu o greutate de peste 16 tone vor fi eliberate la tariful de referință, cu respectarea prevederilor Legii 132/2017.
În plus, s-au purtat discuții privind modificarea legislației în scopul permiterii suspendării poliței în perioadele în care autovehiculul este parcat din diverse motive.
„În urma discuţiilor purtate aseară, la care au participat din partea ASF domnul preşedinte Alexandru Petrescu şi domnul vicepreşedinte Sorin Mititelu, iar din partea transportatorilor COTAR, APTE, APULUM, UNTRR, FORT, s-a convenit ca valoarea poliţelor RCA pentru autovehiculele de peste 16 tone să se facă la tariful de referinţă, conform Legii 132 bonus – malus, aşa încât cel care va avea categoria B2 – B8 va putea plăti o poliţă RCA mult sub tariful de referinţă”, a precizat, joi, preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), Vasile Ştefănescu.
Discuțiile continuă pentru celelalte categorii de transport
Conform lui Ștefănescu, se preconizează că discuțiile vor continua în zilele următoare. Transportatorii doresc să obțină rezultate similare pentru toate categoriile de transport. Ei doresc stoparea creșterii semnificative a prețurilor polițelor RCA, în absența unei justificări temeinice.
El a abordat și problema aparentei absențe de consecințe în plan civil sau penal pentru falimentul sau presupusul furt din cele două societăți de asigurări. Ștefănescu a subliniat că singurul care va suporta consecințele financiare va fi cetățeanul român, căruia i se impune să achiziționeze polița RCA.
„În acelaşi timp se vor întâlni de urgenţă ministerele implicate pentru emiterea normelor la Legea 132/2017 privind suspendarea poliţelor pe perioada cât autovehiculul este parcat din diferite motive.
În opinia noastră şi conform tuturor comunicatelor noastre din anii precedenţi, acestea puteau fi rezolvate de fostul Consiliu ASF, de fostul vicepreşedinte al sectorului Asigurări, Cristian Roşu.
Se pare că nimeni nu va răspunde material civil sau penal pentru falimentul/furtul celor două societăţi de asigurări, singurul plătitor va fi cetăţeanul român obligat să cumpere poliţa RCA prin Legea 132/2017, fără a avea o garanţie la despăgubire în cazul unui accident, singurul sprijin rămânând instanţele de judecată”, a adăugat Ştefănescu.