Compania Tarom a anulat mai multe zboruri. Pasagerii s-au văzut nevoiți să doarmă pe bănci sau chiar pe jos. Deși au cerut să vorbească cu un reprezentat al companiei, nimeni nu a venit să stea de vorbă cu aceștia.
Tarom a anulat mai multe zboruri
UPDATE 3
Purtătorul de cuvânt al companiei Tarom a precizat că se vor căuta soluții pentru pasagerii care au fost afectați de zborurile anulate.
„Avem 29 de piloți sau comandați care au invocat situația de „inapt de zbor”. E o întâlnire de lucru care va avea loc în această după-amiază, să vedem care sunt cerintele și care sunt soluțiile ca zborurile să se reia cât mai rapid. Trebuie să vedem cum încadrăm situația și nu vor rămâne neretribuiți, pentru că fie se va căuta o altă varianta de zbor, ori reprogramare, ori compensare. Există un cadru serios la nivel european în care funcționează toate companiile aeriene din Europa, nu le putem aplica selectiv, ne vom încadra în acest cadru de drepturi ale pasagerilor și le vom respecta”, a explicat Alexandru Anghel.
UPDATE 2
Pe lista zborurilor anulate se mai află și:
- ROT701/2 Otopeni – Iaşi-Otopeni
- ROT621/2 – Otopeni – Oradea-Otopeni
- ROT261/2 – Otopeni – Istanbul-Otopeni
- ROT231/2 – Otopeni – Budapesta-Otopeni
- ROT 301/2 – Otopeni – Frankfurt-Otopeni
- ROT361/2 – Otopeni – Amsterdam – Otopeni
- ROT 381/2 – Otopeni – Paris-Otopeni
UPDATE
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a precizat că a solicitat companiei să ia măsuri pentru situația actuală.
”Am solicitat managementului companiei TAROM să ia urgent măsuri pentru situaţia actuală! Echipa managerială, selecţionată în baza prevederilor Ordonanţei privind managementul corporativ, are toate pârghiile legale să ia decizii administrative necesare pentru evitarea unor astfel de blocaje şi pentru a preveni repetarea lor! De aceea, echipa managerială trebuie să vină urgent cu un plan eficient de restructurare, prin care să asigure capacitatea operativă a companiei TAROM”, afirmă ministrul Transporturilor.
Nu în ultimul rând, acesta a mai spus că așteaptă o comunicare publică din partea companiei.
”Aştept o comunicare publică aplicată şi detaliată a Directorului General al TAROM prin care să anunţe soluţiile identificate!, precizează Grindeanu.
ȘTIRE PRINCIPALĂ
Mai multe zboruri ale companiei naționale Tarom au fost anulate pe neașteptate. Astfel, sute de călători și-au petrecut noaptea în incinta aeroportului Internațional Henri Coandă din București (Otopeni).
Unii dintre ei au dormit pe bănci, alții chiar pe podele, în așteptarea informațiilor despre zborurile lor.
Destinațiile afectate au inclus Cairo, Amman, Beirut și Budapesta.
Cauza principală a acestui haos ar fi lipsa de personal, în contextul în care în ultimii doi ani aproximativ 60 de angajați ai companiei au părăsit postul.
Cursele anulate sunt:
- ROT101/2 OTOPENI -CAIRO- OTOPENI
- ROT167/8 OTOPENI -BEYRUT- OTOPENI
- ROT187/8 OTOPENI -AMMAN-OTOPENI
”În conformitate cu reglementările internaţionale de aviaţie şi politicile interne stricte privind siguranţa zborurilor, fiecare dintre cursele respective a fost anulată deoarece un membru din echipajul fiecărei aeronave s-a declarat „inapt de zbor”. Deciziile individuale ale piloţilor au fost luate în conformitate cu reglementările în vigoare, pentru a asigura securitatea şi confortul pasagerilor şi a echipajului”, precizează compania.
Ce spun angajații Tarom?
Una dintre cele mai grave probleme ale Tarom este lipsa acută de piloți de rezervă. În prezent, compania se confruntă cu un deficit semnificativ:
- Boeing: Cu 20 de piloți mai puțini decât numărul minim necesar.
- ATR: Lipsesc 22 de piloți.
- Airbus: Situația este similară, cu un deficit important.
Un alt aspect esențial al crizei este exodul piloților către companii concurente, care oferă condiții de muncă și salarizare mult mai atractive.
Majoritatea piloților din Tarom au deja oferte de angajare imediată la companii aeriene rivale, atrase de oportunități mai bune și condiții mai stabile.
Consiliul de Administrație și conducerea executivă a Tarom au neglijat în mod repetat solicitările piloților, ignorând minutele anexate la negocierile anterioare.
Un alt aspect îngrijorător este stagnarea salariilor piloților. Veniturile acestora au rămas la nivelul anului 2007, în ciuda faptului că suntem în 2024.
Piloții Tarom spun că încalcă Codul Muncii
Piloții Tarom sunt obligați să încalce Codul Muncii, care prevede un maximum de cinci zile consecutive de zbor, urmate de două zile de odihnă.
Piloții sunt obligați să încalce Codul Muncii, care prevede un maximum de cinci zile consecutive de zbor, urmate de două zile de odihnă.
Angajații se plâng de calitatea mizerabilă a hranei și de condițiile de muncă inadecvate.
”Compania TAROM anunță anularea zborurilor către și dinspre Cairo, Amman și Beirut din data de 8 iulie 2024, din cauza indisponibilității temporare a membrilor echipajului de zbor.
În conformitate cu reglementările internaționale de aviație și politicile interne stricte privind siguranța zborurilor, fiecare dintre cursele respective a fost anulată deoarece un membru din echipajul fiecărei aeronave s-a declarat “inapt de zbor”, fiind în imposibilitatea restabilirii planului de zbor într-un timp atât de scurt. Deciziile individuale ale piloților au fost luate în conformitate cu reglementările în vigoare, pentru a asigura securitatea și confortul pasagerilor și a echipajului.
Cursele anulate sunt:
– ROT101/2 OTOPENI -CAIRO- OTOPENI,
– ROT167/8 OTOPENI -BEYRUT- OTOPENI,
– ROT187/8 OTOPENI -AMMAN-OTOPENI.
TAROM regretă disconfortul creat și asigură pasagerii că siguranța acestora este prioritatea noastră absolută. Ne angajăm să oferim alternative convenabile pentru pasagerii afectați de aceste anulări. Echipa noastră de asistență va contacta direct pasagerii pentru a oferi informații detaliate privind reprogramarea zborurilor, rambursările sau alte opțiuni disponibile.
Compania TAROM depune toate eforturile și ia măsurile necesare pentru a reduce impactul pe care această situație l-ar putea avea în planul de călătorie al pasagerilor afectați, iar aceștia vor fi informați despre noile aranjamente de zbor”, se arată în comunicatul companiei.