În primăvară, TAROM ar putea primi un ajutor financiar de la statul român, a anunțat, marți, Comisarul European pentru Transporturi, Adina Vălean. „Aici vorbim de banii României, nu ai Comisiei Europene”, a precizat aceasta.
În primăvară, TAROM ar putea primi un ajutor financiar de la statul român
Ajutor pentru TAROM. Comisarul European pentru Transporturi, Adina Vălean, a anunțat marți, 20 februarie 2024, că „planurile s-au tot schimbat la TAROM”, dar acum pare să fie un proiect solid care nu ar mai da pași înapoi dintr-un motiv sau altul.
În această primăvară, speră să existe o aprobare a ajutorului de stat pentru TAROM, reamintind că acest ajutor de stat provine din România. Banii României, nu la cei ai Comisiei Europene, Totuși, conform legilor competiției la nivel european, aceste ajutoare de stat trebuie să fie aprobate de către CE, având în vedere că suntem într-o piață comună.
Referitor la stadiul discuțiilor cu Bruxelles-ul referitoare la ajutorul de 80 de milioane de euro pentru TAROM, Adina Vălean a zis că procesul este unul îndelungat deoarece planurile de restructurare ale TAROM au fost modificare constant, cu diverse idei. Există voință politică în cadrul Comisiei Europene de a sprijini România în finalizarea acestui proiect de restructurare, fără a întâmpina opoziție.
Ci dorința de a vedea un plan de restructurare reușit, nu doar pentru TAROM, ci și pentru alte companii din domeniul transporturilor care au propus planuri de restructurare și ajutoare de stat.
România este obligată să recupereze circa 33,84 milioane de euro de la Blue Air
Comisia Europeană a anunțat recent că planul de restructurare al companiei aeriene Blue Air nu a fost capabil să asigure viabilitatea pe termen lung a sa, fiind considerat incompatibil cu normele UE privind ajutoarele de stat.
Ca urmare, România este obligată să recupereze circa 33,84 milioane de euro de la Blue Air, ajutor de stat declarat ilegal.
Referitor la situația în care statul român nu va reuși să recupereze banii de la Blue Air, ea a spus că statul român va trebui să își recupereze suma prin intermediul procesului de faliment.
„Nu ştiu să vă spun, tehnic, ce se întâmplă. Practic se creează o obligaţie pentru ca statul să recupereze aceşti bani din partea companiei. Cu alte cuvinte, dacă această companie ar fi fost viabilă încă, ar fi impactat mult operaţiunile ei şi bonitatea economică, pentru că trebuia să dea înapoi aceşti bani.
Acum compania cred că nu mai există. Probabil există o masă credală la care statul român trebuie să se aşeze şi să încerce să-şi recupereze aceşti bani.
Din punctul de vedere al Comisiei, până la urmă dacă rămâne păgubaş statul român, că nu-şi recuperează aceşti bani, nu cred că are Comisia ceva în plus de adăugat, pentru că nu sunt banii Comisiei, sunt banii statului român. Nu ştie care este situaţia masei credale la Blue Air în momentul de faţă, dacă aceşti bani se pot recupera pentru bugetul României sau nu”, a declarat Adina Vălean pentru Agerpres.