'În prima fază, acest serviciu va fi disponibil pe rutele Madrid, Barcelona şi Dubai, cele mai lungi pe care le avem noi deocamdată. În acest sens, noi am elaborat un plan de implementare a acestui sistem care se va regăsi, în final, pe toate aeronavele din flota TAROM, inclusiv pe rutele interne. Începutul acestui calendar este jumătatea a doua a lunii august, când, în afara rutelor menţionate, încercăm să îl punem şi pe charterele pe care le vom avea. Este un serviciu suplimentar oferit pasagerilor noştri', a spus Stoe, într-o conferinţă de presă.
El a subliniat că acest serviciu nu va aduce pasagerilor costuri suplimentare, iar baza de date stocată pe dispozitivul AirFi va fi permanent îmbunătăţită, în urma feedback-urilor venite de la pasageri.
'Acest serviciu este rezultatul unei negocieri cu dnata Catering, membru al Grupului Emirates, şi am reuşit diminuarea costurilor şi accesul către acest serviciu. Nu vom avea costuri suplimentare ce vor fi transferate pasagerilor. Este o bază de date pe care, în urma feed-back-urilor primite de la pasageri, vom încerca să o dezvoltăm şi să o îmbunătăţim. Două dispozitive montate la bordul unei aeronave de 180 de locuri permit conectivitatea tuturor pasagerilor şi accesul la toate informaţiile stocate pe hardul acestui dispozitiv. Ne dorim să instalăm şi o platformă de cumpărături pe care pasagerii pot face în timpul zborului cumpărături în mediul online cu livrare la domiciliu sau la destinaţie', a afirmat şeful TAROM.
AirFi este cel mai mic sistem portabil de divertisment la bordul avioanelor din lume care permite accesul pasagerilor la o platformă ce oferă o gamă largă de opţiuni: magazin, chat cu ceilalţi pasageri, jocuri, informaţii despre destinaţiile de călătorie, reviste, ziare, ştiri – sub formă de newsfeed, filme şi muzică. De asemenea, platforma include şi un formular de păreri asupra serviciilor TAROM, astfel încât fiecare pasager va putea transmite companiei nevoile şi dorinţele, aceasta încercând să îmbunătăţească serviciile şi să răspundă ''cât mai direct şi corect pasagerilor'.
Având dimensiunea aproximativă a unei cutii de pantofi, şi cântărind 1,2 kilograme, două dispozitive AirFi pot acoperi capacitatea unei aeronave cu 180 de locuri, în timp ce patru dispozitive pot satisface nevoia de conectivitate a 280 de pasageri.
Conectarea la sistemul AirFi se face direct din browserul dispozitivului mobil, nefiind necesară instalarea vreunei aplicaţii. De asemenea, interfaţa este scalabilă oricărei rezoluţii sau dimensiuni ale ecranului dispozitivului mobil (telefon, tabletă sau laptop).
'Majoritatea oamenilor doresc să fie mereu conectaţi la informaţii, indiferent de loc şi timp. Având la bază un sondaj realizat printre pasageri, din care a reieşit că internetul este cel mai dorit serviciu pe perioada zborului, TAROM, în parteneriat cu dnata Catering, face un pas în această direcţie introducând AirFi (…) Nevoia de informaţie, mobilitate şi conectivitate permanentă ne-a determinat să lansăm un serviciu prin care pasagerii au posibilitatea de a afla cele mai noi informaţii, să vadă filmul favorit sau să afle toate datele despre călătorie şi destinaţia finală. Este un nou serviciu nou, modern pe care îl oferim pasagerilor noştri. Înţelegând să punem în centrul atenţiei şi activităţii noastre pasagerul, nevoile şi necesităţile acestuia, încercăm în permanenţă îmbunătăţirea serviciilor oferite de noi acestora', a adăugat Stoe.
Autonomia consolei AirFi durează până la 14 ore. Consola nu se conectează la sistemele aeronavei, iar când aceasta se află în zbor permite accesul tuturor pasagerilor. În momentul aterizării, acest dispozitiv permite update-uri, care sunt de natură să vină şi să ofere pasagerilor cele mai noi in formaţii.
'Cu fiecare aterizare conţinutul cutiei AirFi este actualizat, astfel încât pasagerii să fie mereu la curent cu ultimele noutăţi', a subliniat directorul. Gabriel Stoe a explicat că sistemul AirFi va fi oprit în timpul desfăşurării procedurii de decolare a aeronavei şi va fi pornit în momentul în care aceasta atinge viteza de croazieră.
'El (dispozitivul – n. r.) va fi disponibil pe timpul călătoriei şi accesul va fi nelimitat. Se va face pe device-urile pe care le au pasagerii, indiferent că sunt telefoane mobile, tablete sau laptopuri. Nu permite accesarea reţelelor sociale, pentru că el nu lucrează în mediul online. Suntem prima companie din Alianţa SkyTeam care introduce acest serviciu', a mai spus acesta.