Tata Motors, cel mai mare producator de vehicule din India a inregistrat o scadere de 30% a profitului in trimestrul II, din cauza reducerii cererii pentru camioane si autobuze. Compania care va lansa cea mai ieftina masina in luna octombrie a anuntat un profit net de 3,26 miliarde de rupii (77 milioane $), fata de 4,67 milioane de rupii, profitul net inregistrat in trimestrul al doilea din 2007.

Potrivit unui sondaj Reuters, prognoza pentru profitul net al Tata Motors in T2 al acestui an era de 3,20 miliarde de rupii, in urma unor vanzari nete de 65,70 miliarde de rupii. Compania, care este totodata al treilea producator de automobile din India, dupa Maruti Suzuki si Hyundai detine companii de productie si distributie cu capital mixt, create in colaborare cu grupul Fiat.

Tata Motors a achizitionat recent marcile Jaguar si Land Rover de la Ford, contra sumei de 2,3 miliarde $. Tata detine o cota de circa 60% din piata camioanelor si autobuzelor in India si a comercializat 127.361 vehicule in perioada aprilie-iunie 2008, in crestere cu 3% fata de perioada similara a anului trecut.

Sursa: Reuters