Tata Motors a intrat puternic pe piaţa auto din Europa în 2008, după ce a achiziţionat Jaguar şi Land Rover, de la Ford Motor, pentru 2,3 miliarde de dolari. Brandul de bază al Tata Motors are însă o prezenţă redusă în regiune, înregistrând vânzări anuale de câteva mii de unităţi.

De la lansarea modelului Nano în India, în 2009, Tata Motors a luat în considerare vânzarea acestui model mini pe pieţele europene, dar problemele din India, inclusiv incendiile de la partea electrică şi vânzările sub aşteptări, nu au dus la succesul la care se aştepta compania indiană. În 2011, Naveen Mishra, directorul pentru Europa al Tata Motors, a declarat că firma va decide în 2013 dacă îşi va extinde portofoliul de produse şi prezenţa pe piaţa europeană.

Din cauza crizei din Europa, vânzările modelelor low-cost sunt în creştere, într-o perioadă în care majoritatea producătorilor auto se confruntă cu un declin semnificativ al livrărilor. Dacia, modelul low-cost al Renault, a vândut 239.546 vehicule în 2012, un declin de 5% dar la nivelul UE înmatriculările de autoturisme noi au scăzut cu 8,2%, la 12.053.904 unităţi, fiind cel mai sever declin din 1993, când s-a înregistrat o scădere de 16,9%.

Compania Dacia de la Mioveni a fost preluată de Renault în anul 1999. Renault a lansat, până în prezent, şapte modele sub marca Dacia, respectiv Dacia Logan, Dacia Logan MCV, Dacia VAN, Dacia Logan Pick-Up, Dacia Sandero, Dacia Sandero Stepway şi Dacia Duster.
Sursa: Agerpres