În acest context, autoritățile locale au început să implementeze măsuri pentru a gestiona mai eficient situația și a descuraja tipul de parcare haotică pe domeniul public.

Șoferii din București care nu dispun de un loc de parcare la domiciliu pot opta pentru achiziționarea unui abonament lunar.

Parcarea cea scumpă din București

Pentru cei care nu locuiesc în zona unde doresc să parcheze, există posibilitatea de a obține un abonament de 500 de lei pe lună, care le permite să își parcheze mașinile pe locurile special amenajate, trasate recent de autorități, inclusiv pe străzile secundare.

În schimb, riveranii, adică cei care locuiesc cu domiciliul stabil în zona respectivă, beneficiază de un tarif preferențial. Aceștia plătesc doar 50 de lei pe lună sau 500 de lei pe an, pentru a-și asigura un loc de parcare în apropierea locuinței.

Parcări trasate pe străduțe și măsuri suplimentare

Din cauza lipsei acute de spații de parcare, autoritățile au început să traseze locuri cu plată inclusiv pe străduțele adiacente bulevardelor principale. Măsura este menită să reducă haosul din trafic și să încurajeze utilizarea mijloacelor de transport în comun, oferind în același timp o soluție legală șoferilor care nu au unde să-și lase autoturismele.

loc de parcare masina
SURSA FOTO: Dreamstime

În prezent, în București există aproximativ 37.000 de locuri publice de parcare administrate de Primăria Generală, la care se adaugă alte aproximativ 250.000 de locuri de reședință, gestionate de primăriile de sector.

Cu toate acestea, Capitala are peste 1,3 milioane de autoturisme înmatriculate, iar dacă se iau în calcul și vehiculele venite din alte județe, care tranzitează sau ajung zilnic în oraș, problema devine și mai evidentă.

Capitala, între urbanizare și sufocare rutieră

În timp ce Bucureștiul se luptă să amenajeze noi locuri de parcare pentru a face față numărului mare de autovehicule, alte mari orașe europene urmează o direcție complet opusă. De exemplu, la Paris, autoritățile au anunțat intenția de a elimina 60.000 de locuri de parcare, pentru a crea spații verzi și plantări de copaci, în încercarea de a face orașul mai prietenos cu mediul și mai respirabil.

La Viena, parcarea este permisă pe termen scurt, de cel mult două ore, contra unei taxe de 5 euro pe oră, iar spațiile de parcare sunt strict reglementate. Una dintre cele mai cunoscute parcări ale orașului, Naschmarkt, a fost transformată într-o zonă verde de 12.000 de metri pătrați, un exemplu clar de reconversie urbană în favoarea calității vieții.