"Diferenţa se apropie de circa 200 milioane lei, dar am considerat, şi a fost decizia mea şi a colegilor din Guvern, că este bine să avem o taxă mai mică pentru că este dificil pentru oameni în momentul de faţă. Avem bani la Fondul de Mediu (pentru plata acestei diferenţe n.r) iar recuperarea banilor nu va dura mult", a spus ministrul Mediului.
Acesta a precizat că, după aprobarea legii privind noua taxă, în Camera Deputaţilor, a discutat cu reprezentanţii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, iar banii sunt disponibili.
"Atunci când cetăţeanul vine cu cererea trebuie să verificăm datele, să calculăm cât trebuie să primească şi imediat se dau banii", a explicat Borbely, adăugând ‘în momentul de faţă nu putem da termene pentru că depinde de numărul de cereri. Noi suntem pregătiţi, Fondul de mediu are toate datele disponibile. Înseamnă că din momentul în care vine cetăţeanul la administraţia fiscală, vin documentele la Bucureşti, sunt verificate şi trimise înapoi la judeţ şi este chemat la administraţia fiscală".
Ministrul Mediului a subliniat că banii din taxa auto se duc ‘în mod exclusiv’ către economia verde.
‘Se strâng la Fondul de Mediu şi se duc către împădurire, sunt programele pe site-ul Fondul de Mediu. Din 2010 am alocat fonduri mai importante pentru reîmpăduriri, pământ degradat. În 2010 am reuşit să alocăm de şase ori mai mulţi bani ca în 2009, ceea ce înseamnă circa 200 milioane lei numai pentru împăduri. În 2011 am dat de două ori mai mulţi ca în 2010, deci în jur de 400 milioane lei. În 2010, pentru prima oară, fondul de păduri a crescut cu 0,3%’, a mai spus Borbely.
Proiectul de lege privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule a fost aprobat joi în plenul Camerei Deputaţilor, cu 213 voturi pentru, 17 împotrivă şi 34 de abţineri.
Proiectul de act normativ, iniţiat de Ministerul Mediului şi Pădurilor după ce Curtea Europeană de Justiţie a declarat vechea taxă auto ca fiind discriminatorie, a fost adoptat şi de Senat, în şedinţa din 12 septembrie, însă Camera Deputaţilor are rolul decizional.
Actul normativ, care va intra în vigoare după publicarea în Monitorul Oficial, prevede o reducere a taxei de poluare cu până la 25%, dând posibilitatea ca, în cazul în care taxa de poluare plătită de la 1 iulie 2008 este mai mare decât cea rezultată din aplicarea acestei legi, contribuabilii să poată solicita restituirea sumelor reprezentând diferenţa de taxă plătită.