Normele metodologice de aplicare a OUG nr. 50/2008 privind instituirea taxei de poluare pentru autovehicule au adus o nouă surpriză contribuabililor care au în plan achiziţionarea unei maşini. Mihai Hură, director în Ministerul Economiei şi Finanţelor, a anunţat că persoanele care vor achiziţiona un autovehicul începånd cu 1 iulie, dată de la care va fi percepută taxa de poluare auto, vor beneficia de reduceri suplimentare celor decise deja prin ordonanţa de introduc
Normele metodologice de aplicare a OUG nr. 50/2008 privind instituirea taxei de poluare pentru autovehicule au adus o nouă surpriză contribuabililor care au în plan achiziţionarea unei maşini.
Mihai Hură, director în Ministerul Economiei şi Finanţelor, a anunţat că persoanele care vor achiziţiona un autovehicul începånd cu 1 iulie, dată de la care va fi percepută taxa de poluare auto, vor beneficia de reduceri suplimentare celor decise deja prin ordonanţa de introducere a acestei taxe, calculate în funcţie de starea tehnică generală a maşinii, de dotare şi vechime. Pentru cine încearcă să înţeleagă limba de lemn a oficialilor romåni, este clar că reducerile cu pricina se adresează cumpărătorilor de maşini second-hand, adică tot celor care beneficiază de o taxă mai mică decåt cea precedentă. „Pot fi acordate, prin norme, reduceri suplimentare faţă de grila din Anexa 4 de la ordonanţă în funcţie de numărul de kilometri parcurşi, dacă este o altă vechime decåt cea înscrisă în documente şi contribuabilul demonstrează acest lucru, dacă aspectul interior/exterior este mai prost faţă de nivelul standard – asta înseamnă revopsiri, zgårieturi -, şi în funcţie de gradul de dotare cu aer condiţionat şi airbag“, a declarat Mihai Hură.
Este limpede că o maşină nouă nu poate avea un aspect exterior mai prost sau alte dotări decåt cele înscrise în documente. Prin urmare, cumpărătorul unui automobil nou, tocmai cel care poluează mai puţin şi care sprijină înnoirea parcului auto, are toate motivele să se simtă păcălit de Guvern. Sub umbrela acoperitoare a directivelor Comisiei Europene, acesta găseşte soluţii care se bat cap în cap cu declaraţiile sforăitoare care spun că OUG 50/2008 are ca scop reducerea poluării şi oprirea afluxului de maşini uzate.