Taxa care a pus pe jar conducerea Dacia

Şefii de la  Automobile Dacia Group mizează pe găsirea unei soluţii care să nu conducă la eliminarea sau reducerea taxei de primă înmatriculare, aşa cum cere UE. Reprezentanţii companiei se declară categoric împotriva reducerii taxei de primă înmatriculare. „Pariez pe România că va găsi o rezolvare la această problemă, care să respecte normele UE, dar să se plieze pe necesităţile locale“, a declarat pentru Capital Francois Fourmont, directorul gener

Şefii de la  Automobile Dacia Group mizează pe găsirea unei soluţii care să nu conducă la eliminarea sau reducerea taxei de primă înmatriculare, aşa cum cere UE.

Reprezentanţii companiei se declară categoric împotriva reducerii taxei de primă înmatriculare. „Pariez pe România că va găsi o rezolvare la această problemă, care să respecte normele UE, dar să se plieze pe necesităţile locale“, a declarat pentru Capital Francois Fourmont, directorul general Automobile Dacia. Potrivit lui Fourmont, reducerea acestei taxe va avea consecinţe imediate asupra vănzărilor companiei, dar şi în plan social: „Am estimat, pentru 2007, vânzări de peste 200.000 de maşini, dintre care mai mult de jumătate în România. Dacă taxa ar scădea la jumătate, prognozăm că vânzările pe piaţa românească vor ajunge la circa 50.000 de unităţi, ceea ce va avea consecinţe asupra furnizorilor de subansamble şi ar putea conduce la renunţarea la cel de-al treilea schimb de lucru la Automobile Dacia.“ Grupul francez Renault ar putea chiar să renunţe la o serie de investiţii programate pentru piaţa autohtonă, dacă autorităţile de la Bucureşti îşi vor exprima acordul cu privire la reducerea cu 50% a taxei de primă înmatriculare.