Taxă pe carbon pentru șoferi
Taxă pe carbon. Șoferii cu mașini pe benzină sau motorină nu mai au niciun pic de liniște. Uniunea Europeană se pregătește să-i sancționeze și mai dur pe cei care preferă astfel de automobile, dar și pe cei care preferă să-și încălzească locuința prin orice altă sursă în afară de curent.
Mai precis, Uniunea Europeană pregătește o nouă taxă pe carbon. Taxa este parte a unui set amplu de măsuri pentru reducere emisiilor de carbon. Blocul comunitar spune că prin aceste măsuri va fi încurajată trecerea la o economie verde și durabilă.
Această taxă pe carbon va penaliza emisiile de carbon. UE spune că prin ea vor fi încurajate investițiile în tehnologiile curate.
Prin aplicarea acestei taxe, UE speră să-și atingă obiectivele de neutralitate în ceea ce privește carbonul până în anul 2050.
FMI recomandă introducerea taxei pe carbon
Săptămâna trecută o delegație a Fondului Monetar Internațional (FMI) a vizitat România. În cadrul vizitei, FMI a recomandat autorităților introducerea acestei noi taxe.
De asemenea, au recomandat, alternativ, introducerea unei accize suplimentare pentru emisiile de carbon. Asta ar însemna că fiecare român va plăti dacă poluează.
800 de lei taxă pentru cei cu mașini cu motoare tradiționale
Asociația Energia Inteligentă a făcut un calcul în acest sens. AEI a dat de exemplu o mașină Dacia Logan, autoturism considerat de clasă medie.
AEI spune că pentru un rulaj se 15.000 de kilometri, șoferii vor scoate din buzunar suma de 800 de lei anual.
Asociația mai spune că introducerea unei astfel de taxe va duce la costuri suplimentare pentru românii cu mașini pe benzină sau pe motorină.
Acesta nu este singurul motiv de îngrijorare, atrage atenția Asociația Energia Inteligentă. Nu numai șoferii au de plătit de pe urma unei taxe pe carbon.
Toți românii vor trebui să plătească taxa pe carbon într-un fel sau altul. Mai precis, dacă este implementată această taxă, atunci românii vor avea parte de scumpiri în lanț la produse și servicii.
Asociația Energia Inteligentă estimează o creștere a prețurilor cu aproape 10 procente, dacă este introdusă taxa pe carbon.
„O mașină Dacia Logan, într-un an, pentru fiecare km parcurs, emite 0,116 kg CO2, astfel că la cca 15.000 km parcurși în medie într-un an se emit cca 2 tne de CO2/an.
Introducerea unei taxe pe carbon, în sectorul transporturi, având în vedere că prețul carbon ETS 2023 este de 80 Euro/t, costurile care urmează să le scoată suplimentar din buzunar un român care folosește o mașină Dacia Logan sunt de cca. 800 lei/an, adică o creștere cu 12% față de costurile actuale cu combustibilul, considerând prețul acestuia 6,5 lei/l, respectiv costul total cu combustibilul urmează să ajungă la cca. 7.600 lei/an. Dar taxa de CO2 pe construcții și în transporturi va aduce scumpiri în lanț la toate produsele și serviciile, pe care le apreciem de cca 10%”, arată asociațiaenergieinteligentă.ro.