Taxa de care scapă șoferii. Vestea venită chiar acum: Nu s-a discutat destul

poluare

SURSA FOTO: Dreamstime

În contextul în care taxa pe poluare a fost amânată, fostul ministru al Sănătății, Nelu Tătaru, a declarat la un post de televiziune că este nevoie de măsuri pentru scăderea poluării, însă acestea trebuie să ajute în acest sens. El a refuzat măsurile anti-poluare care doar aduc bani la buget.

Taxa pentru mașinile poluante a fost amânată

În cadrul emisiunii Politica Zilei, deputatul PNL Nelu Tătaru a discutat despre amânarea impozitului pentru vehiculele poluante.

Nelu Tătaru a accentuat că este esențial să se implementeze măsuri care să reducă efectiv poluarea, și nu doar să servească drept sursă de venit pentru bugetul local.

Nelu Tătaru a spus că procesul a fost grăbit, având în vedere că nu s-a discutat despre un plan de mobilitate urbană sau despre alternative.

Fostul ministru al Sănătății a subliniat că, înainte de a închide centrele orașului, ar fi fost necesare discuții privind monitorizarea aplicării măsurilor și efectele acestora.

El a adăugat că este important să se analizeze în detaliu situația poluării în orașe, să se identifice alternativele și să se aștepte deciziile viitoare ale Guvernului României.

Tătaru a subliniat că măsurile trebuie să vizeze reducerea reală a poluării. Ele nu trebuie să vizeze doar obținerea de fonduri pentru bugetul local. El a mai spus că discuțiile pot continua oricând, atât în cadrul ministerelor, cât și în cadrul întâlnirilor cu Comisia Europeană.

“Aveau dreptate, nu s-a discutat destul. S-a pus un pic pe repede înainte, în condițiile în care n-am discutat de un plan de mobilitate urbană pe nicăieri, n-am discutat de alternative, în condițiile în care închid aceste centre ale orașului, n-am discutat de monitorizări, dacă aceste măsuri se pun în practică. Cred că trebuie să înțelegem foarte clar că aceste lucruri, chiar dacă vrem să ajungem la ele într-un an, 2, 3 sau 5, trebuie discutate, sunt parteneri sociali, în același moment, noi trebuie să le gândim ca o perspectivă care, într-adevăr să scadă poluarea, nu o perspectivă de a face rost de bani la bugetul local.

Cred că condiția esențială în acest moment este să vedem care sunt orașele, care este poluarea în orașele respective, care sunt alternativele și dacă, până la un moment dat, Guvernul României, care va fi acela, într-un an 2 sau 3, va lua această decizie. Dincolo de discuții, putem discuta oricând, în orice minister și în discuțiile noastre cu Comisia Europeană”, a fost mesajul acestuia.

Nelu Tătaru (SURSA FOTO: Facebook, Dr. Nelu Tataru)

Ce prevedea proiectul?

Proiectul propune ca primăriile din orașele mari să stabilească „zone cu emisii reduse” (ZER). Aici,  șoferii de vehicule poluante vor fi obligați să plătească o taxă pentru a pătrunde. Aceste zone vor fi monitorizate prin sisteme de supraveghere video.

Locuitorii din aceste zone vor fi scutiți de la plata taxei respective.

Proiectul prevede două posibile modalități de abordare pentru autoritățile locale:

  • Zonele vor fi reglementate prin tarife de acces, stabilite în funcție de clasele de emisii ale vehiculelor. În acest context, vor fi necesare mecanisme pentru a controla accesul în aceste zone. Va fi nevoie și de o platformă online pentru efectuarea plății tarifelor de acces.
  • ZNSE vor fi reglementate prin reguli care restricționează accesul vehiculelor pe baza claselor de emisii ale acestora. Autoritatea locală responsabilă cu instituirea acestor zone va trebui să implementeze măsuri pentru a controla accesul în ele.