Australia a propus diferite măsuri, inclusiv subvenționarea locurilor de parcare cu stații de încărcare, renunțarea la taxa de timbru și acordarea șoferilor de mașini electrice accesul la benzile de tranzit.
Ce cred oamenii despre măsurile propuse de Guvernul australian?
Având în vedere că cea mai mare parte a vehiculelor electrice sunt de dimensiuni mici până la mijlocii, dacă se vom face 12.200 km pe an, economiile la accizele de combustibil, atunci când comparați un vehicul economic 7L/100km cu un vehicul electric de 2,5c/km, sunt de doar 59,66 dolari, consideră un cititor, Michael Forrest.
Astfel, economiile la benzină s-ar ridica la aproximativ 700 de dolari pe an. Cu greu va ajunge un stimulent, având în vedere costul de intrare semnificativ mai mare.
Autoritățile britanice ar trebui să se impună și să consolideze legislația in sprijinul vehiculelor electrice
Un alt cititor, Colin Marland, consideră că autoritățile britanice ar trebui să se impună și să consolideze legislația in sprijinul vehiculelor electrice. El spune că accizele pentru combustibil sunt colectate de guvernul Commonwealth-ului la o rată de peste 40 de cenți pe litru, atingând o valoare totală de 10 miliarde de dolari pe an și se folosește aparent pentru finanțarea drumurilor.
Se pare că acum numai cine își poate permite prețul cumpără vehicule electrice. Ar fi inechitabil ca cei mai puțin înstăriți, care conduc vehiculele cu șase cilindri mai vechi și mai grele, care consumă combustibil, să subvenționeze proprietarii de vehicule electrice, a comentat John Wyk.
Peter Collins spune că nimeni nu ia în considerare faptul că majoritatea mașinilor și camioanelor funcționează cu combustibili importați. Și că miliarde de dolari pleacă în străinătate în fiecare an. Dar dacă o blocadă a combustibilului cu carbon ar fi impusă de un guvern străin, Australia se va opri în câteva săptămâni.