Va fi eliminată taxa de pod de la Cernavodă doar dacă se asigură compensarea banilor
Ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, Sorin Grindeanu, a explicat, marți, că taxa de pod de la Cernavodă va fi eliminată doar dacă banii vor fi compensați din altă parte, deoarece această taxă aduce venituri importante pentru CNAIR, de peste 30 de milioane de lei.
„Există diverse forme în țările care au infrastructură dezvoltată de a se lua taxe. România nu are o asemenea infrastructură și nu poate percepe taxe separate pe o autostradă, când tu nu ai o autostradă cap-coadă. Această taxă de la podul de la Cernavodă aduce venituri importante pentru CNAIR.
Mie nu mi-ar displăcea dispariția acestei taxe, dar dacă mi se asigură la Transporturi, la CNAIR, finanțarea și compensarea acestei sume din altă parte. Dacă se vine cu compensarea din altă parte acestei sume, eu nu am niciun fel de problemă. (…) E foarte ușor să tăiem non-stop. Această sumă de unde o iau?”, a declarat, marți, Sorin Grindeanu.
Declarația sa vine în contextul în care în Parlamentul României există un proiect de lege al PNL care prevede eliminarea taxei de pod de la Cernavodă.
Aproape 1.000 km de linie de cale ferată sunt în curs de modernizare
Tot marți, Sorin Grindeanu a anunțat că, de la începutul acestui an și până la 1 august, au fost semnate contracte pe toate tipurile de transport. Suma totală fiind de aproximativ 4,7 miliarde de euro.
„În viziunea noastră, sectorul transporturilor contribuie şi va contribui la ieşirea din această situaţie dificilă. Toate măsurile economico-sociale sunt corelate cu şantierele de infrastructură mare. Prin transpunerea acestor proiecte de infrastructură în lucrări şi şantiere se realizează de fapt liantul între investiţii pentru a creşte nivelul de trai în fiecare regiune a ţării.
Noi construim aceste politici, viziune, încă de la preluarea mandatului. De la începutul anului şi până acum avem 332 de km lansaţi în licitaţii şi diferite stadii. În 2021 s-au lansat 70 km. De la 1 ianuarie până la 1 august vorbim de 332 de km. Nu putem să construim nici km de autostradă, nici de cale ferată, dacă nu aveam contracte încheiate în această perioadă.
În construire, acum, sunt 207 km de autostradă, astăzi când vorbim, iar drum expres aproximativ 61 km, iar pentru alţi 130 km de autostradă au fost semnate deja contractele şi vor intra în construire în perioada următoare”, a declarat, marți, Sorin Grindeanu, în cadrul unei conferințe de presă.
„Pe zona feroviară sunt peste 250 km de cale ferată în curs de modernizare, pentru alţi 162 km au fost desemnaţi câştigători, iar pentru 166 km de cale ferată au fost depuse ofertele şi vor intra în execuţie în perioada următoare. Ajungem undeva la 1.000 de km adunând toate aceste programe pe care le aminteam mai devreme.
V-aş prezenta faptul că de la începutul anului şi până la 1 august la Ministerul Transporturilor s-au semnat contractele pe toate tipurile de transport de aprox 4,7 miliarde euro. Cel mai bun an în trecut, în istorie, a fost acum 2-3 ani şi atunci s-au semnat contracte în jur de 2 miliarde. Deci în 8 luni de zile am ajuns aproape de 5 miliarde, iar până la finalul anului eu cred că vom depăşi suma de 8 miliarde, aşa cum ne-am propus”, a explicat Sorin Grindeanu.