Valoarea minimă a taxei de poluare pe care o va plăti la prima înmatriculare posesorul unui Logan nou, începând cu 1 ianuarie 2010, va fi de 363 de euro, în timp ce pentru versiunea cu cea mai mare capacitate cilindrică şi cel mai înalt grad de poluare se va achita suma de 774 de euro.
De la 1 ianuarie 2010, proprietarii maşinilor care au motorizări conforme cu normele de poluare Euro 4 vor plăti şi ei taxa de primă înmatriculare, nivelul acesteia fiind stabilit în funcţie de capacitatea cilindrică şi emisiile CO2 ale modelului.
Logan, Cee’d şi Clio, cele mia cumpărate maşini în acest an
Astfel, pentru un model Dacia Logan nou pe benzină cu o capacitate cilindrică de 1.149 centimetri cubi şi emisii CO2 de 139 de grame per kilometru taxa este de 363 de euro, în timp ce pentru versiunea cu cele mai mari motorizări şi emisii de noxe, de 1.558 cmc şi 172 g/CO2, taxa va fi de 774 euro, conform calculatorului postat pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice, scrie Mediafax.
Pentru modelul Kia Cee’d, cea mai vândută maşină de import în acest an, conform topului Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), taxa va fi cuprinsă între 432 de euro şi 1.200 de euro.
Proprietarul unui Renault Clio nou, al doilea model în clasamentul importurilor, care are motor de 1.149 cmc şi emisii de 139 de g/CO2, va achita sum de 363 de euro.
În cazul variantelor medii de motorizare a modelelor Ford Focus şi Skoda Octavia, următoarele clasate în topul APIA, se va plăti o taxă de 488 euro, respectiv 726 euro.
Derogarea va fi eliminată de la 1 ianuarie
Legislaţia în domeniu prevede ca în funcţie de vechimea autovehiculului, acesta să beneficieze de un anumit procent reducere din taxa de poluare, maşinile noi făcând excepţie de la acestă dispoziţie.
Reprezentanţii industriei auto din România susţin că aplicarea taxei ar putea avea un impact minim asupra pieţei de profil. „În condiţiile în care programul de înnoire a parcului auto permite utilzarea a trei tichete de casare pentru achiziţionarea unei maşini noi, este posibil ca efectul eliminării acestei suspendări să nu fie unul important”, a declarat secretarul general al APIA, Marius Tudor, citat de Mediafax.
Comisia Europeană a transmis României, în iunie, o scrisoare de somare în cazul taxei auto, prima etapă a procedurii de încălcare a dreptului comunitar, cerând modificarea legislaţiei în domeniu pe considerentul că sistemul actual creează o discriminare şi protejează industria internă de autovehicule noi.
SURSA: Mediafax