Taxa de promovare turistică ar putea crește de anul viitor, se arată într-un nou proiect al Primăriei Capitalei, pus deja în dezbatere publică pe site-ul oficial al instituției. Potrivit proiectului, majorarea are ca scop, printre altele, și consolidarea și comunicarea integrată a brandului turistic al municipiului București.
Taxa de promovare turistică a Capitalei ar putea crește anul viitor. Proiectul a fost pus în dezbatere publică
Primăria Capitalei pus în dezbatere publică un proiect de hotărâre care prevede ca taxa specială pentru promovarea turistică a Bucureștiului să fie majorată la 2% în 2023, față de 0,5% cât este în prezent.
Regulamentul arată că prin instituirea taxei speciale pentru promovarea turistică se are drept scop creșterea numărului de turiști în Capitală, creșterea duratei de ședere a acestora, creșterea veniturilor obținute din turism, îmbunătățirea experienței turistice și creșterea investițiilor în serviciile turistice.
Proiectul de hotărâre vizează:
- consolidarea și comunicarea integrată a brandului turistic al municipiului București
- elaborarea unui program multianual de dezvoltare turistică a destinației, a unei strategii de marketing a destinației turistice și implementarea activităților de promovare
- susținerea și crearea de evenimente care pot genera creșterea numărului de turiști
- crearea de circuite, produse și pachete turistice în scopul îmbunătățirii experiențelor turistice,
- organizarea și participarea la târguri, expoziții, seminarii și conferințe de profil
- dezvoltarea rețelei de centre și puncte de informare turistică
- realizarea de campanii publicitare
- dezvoltarea de proiecte finanțate din fonduri europene
- semnalizarea turistică a orașului declinată din imaginea de brand
- și realizarea unor studii de piață și marketing în turism.
Capitala are un potențiale turistic deosebit
Raportul de specialitate arată că orașul București are un potențial turistic deosebit, care este determinat de „numeroasele vestigii deținut”. De asemenea, raportul mai arată că orașul a dobândit „o importantă zestre de monumente istorice, lăcașuri de cultură, monumente de arhitectură, obiectiv religioase etc”.
Pentru ca orașul să devină mai cunoscut, raportul de specialitate spune că este nevoie de implementarea unor proiecte complexe.
„Oraşul Bucureşti se caracterizează printr-un potenţial turistic deosebit, determinat de numeroasele vestigii deţinute, la care se pot adăuga avantajele de a fi o capitală europeană. (…) De-a lungul timpului, oraşul a dobândit o importantă zestre de monumente istorice, lăcaşuri de cultură, monumente de arhitectură, obiective religioase, ce oferă Capitalei un potenţial turistic ridicat, reprezentând baza dezvoltării şi creşterii atractivităţii Capitalei din punct de vedere turistic. (…) Astfel, în vederea ridicării nivelului de conştientizare asupra patrimoniului turistic şi cultural pe care îl deţine Municipiul Bucureşti, se impune necesitatea implementării unor proiecte complexe menite să promoveze Capitala ca destinaţie turistică atât la nivel naţional cât şi internaţional”, prevede raportul de specialitate.