Tarifele s-au majorat pentru parcările publice din Sector 4
Conform noilor reglementări, tarifele pentru parcările stradale publice se diferențiază în funcție de zona în care se află. În zona verde, cea mai accesibilă, șoferii vor plăti un leu pe oră, în timp ce în zona galbenă tariful ajunge la patru lei pentru fiecare oră de staționare.
Și parcările publice dotate cu barieră din sector au fost incluse în acest sistem. În zone precum Piscului, Olteniței, Pridvorului, Nițu Vasile sau Bucovăț, tariful stabilit este de un leu pe oră. În schimb, pentru parcările amplasate în zone mai aglomerate, precum Piața Norilor, Piața Progresul, Tulnici sau în apropierea parcului Tudor Arghezi, tariful urcă la patru lei pe oră.
Un alt sistem tarifar se aplică în parcările de tip Park&Ride, precum cele de la Timpuri Noi, IMGB 1–5, IMGB 6–8 și Metrou Tudor Arghezi. Aici, șoferii care parchează în intervalul nocturn, între orele 23:00 și 5:00, vor plăti cinci lei pentru fiecare oră.
În schimb, pentru intervalul diurn, între orele 05:00 și 23:00, tariful este de cinci lei pentru întregul interval, indiferent de durata efectivă a staționării, transmite Buletin de București.
Șoferii care plătesc taxa specială scapă de tarifele orare
Cei care au achitat taxa specială pentru dezvoltare urbană, în valoare de 540 de lei pe an, nu vor fi afectați de noile tarife. Acești contribuabili beneficiază de un regim preferențial, ce le permite să parcheze oriunde în Sectorul 4, în zonele marcate cu verde, fără a mai plăti în plus. Singura condiție este afișarea vignetei speciale, într-un loc vizibil pe parbrizul autovehiculului.
Reprezentanții Primăriei Sectorului 4 au precizat că această taxă, introdusă la începutul anului 2025, echivalează cu un abonament lunar de 45 de lei și oferă posesorilor de autoturisme dreptul de a folosi oricare dintre parcările publice administrate de autoritatea locală, fără costuri suplimentare.
Într-un comunicat oficial, administrația locală a subliniat că noul regulament permite accesul liber în toate spațiile de parcare publice sau similare acestora, atât timp cât staționarea nu este interzisă de alte reglementări.

Un oraș cu prea puține locuri de parcare pentru numărul de mașini
Bucureștiul continuă să se confrunte cu o criză cronică a locurilor de parcare. În prezent, în Capitală sunt în jur de 37.000 de locuri publice de parcare gestionate de Primăria Generală, la care se adaugă aproximativ 250.000 de locuri de reședință aflate în grija primăriilor de sector.
Totuși, aceste cifre devin aproape irelevante când sunt comparate cu realitatea din teren. În București sunt înmatriculate peste 1,3 milioane de autovehicule, iar numărul celor care circulă zilnic în oraș, venind din alte județe, face ca cererea pentru spații de parcare să depășească cu mult oferta existentă.