Taxe noi pentru conducătorii auto. Mașinile ar trebui impozitate în funcție de greutatea lor, pentru a contribui la decizia consumatorilor cu privire la alegerea vehiculelor ecologice, potrivit unui expert auto din Anglia. Necesitatea implementării noilor măsuri vine după ce Nick Molden, expert la Emissions Analytics, a avertizat că Regatul Unit trăiește într-o „epoca a obezității auto”, scrie GBNews.

Taxe noi pentru conducătorii auto

„Cercetările noastre exhaustive au dezvăluit că o măsură simplă – greutatea mașinii – oferă o estimare surprinzător de bună a poluării generale, inclusiv a gazelor cu efect de seră, a substanțelor toxice atmosferice, zgomotului, siguranței și a impactului asupra infrastructurii”, a declarat Molden pentru The Times. Acest lucru, susține el, i-ar ajuta pe șoferi să facă alegeri mai clare, fără a fi „conduși de datele din surse părtinitoare”.

Taxele în funcție de greutate ar oferi o estimare mai corectă pentru șoferi

Tesla Model Y electric, cu o greutate de aproximativ 2.000 kg, a devenit anul trecut cea mai vândută mașină din Europa, înlocuind Peugeot 208, care cântărește aproximativ 1.200 kg versiunea pe benzină. Tendința către vehicule mai grele este clară în toată Europa, a explicat Molden. În 2001, în UE, greutatea medie a mașinii era de 1.328 kg.

Până în 2020, această cifră a crescut semnificativ la 1.457 kg. Această diferență substanțială de greutate între vehiculele electrice moderne și omoloagele lor pe benzină evidențiază problema tot mai mare a masei vehiculelor pe drumurile europene.

Deși vehiculele electrice nu produc emisii de carbon, contribuie la poluarea aerului prin alte mijloace, a menționat Molden. Noul sistem ar calcula mai bine impactul asupra mediului, înmulțind greutatea unei mașini cu distanța parcursă.

taxe si impozite pentru masini
SURSA FOTO: Dreamstime

Unele țări europene au implementat deja sisteme de impozitare, bazate pe greutatea mașinilor

Molden susține că acest lucru ar putea înlocui schemele de impozitare existente și ar fi simplu de implementat, deoarece datele privind greutatea sunt deja disponibile public, iar kilometrajul este înregistrat în timpul inspecțiilor tehnice.

”Guvernele nu vor mai trebui să impună tuturor o tehnologie de aur. Mai degrabă, șoferii vor putea alege ce mașină să cumpere și câți kilometri parcurg, dar vor trebui să plătească suma potrivită pentru daunele aduse mediului”, a continuat Molden. .

Multe țări europene au implementat deja sisteme de impozitare a mașinilor, bazate pe greutate, experții îndemnând Marea Britanie să ia în considerare scheme similare. Norvegia percepe un tarif de bază de 1,15 GBP pe kilogram pentru vehiculele de peste 500 kg, care se aplică tuturor tipurilor de vehicule, inclusiv mașinilor electrice.

În prezent, șoferii sunt impozitați pe baza emisiilor, vehiculele mai poluante fiind taxate mai mult. Din aprilie 2025, mașinile electrice vor începe să plătească pentru prima dată acciza pe vehicule!!!