Taxa obligatorie oriunde în UE. România trebuie să respecte din 31 octombrie. Pentru ce mașini se achită

uniunea europeana adrearea la schengen

SURSA FOTO: Dreamstime

Uniunea Europeană și China sunt departe de a ajunge la un acord privind taxele vamale pentru mașinile electrice, în ciuda discuțiilor recente. Funcționarii europeni sunt pesimiști cu privire la progresele realizate până acum, în timp ce Beijingul își exprimă îngrijorările cu privire la impactul acestor taxe.

Uniunea Europeană este nemulțumită de progresele negocierilor cu China în ceea ce privește soluționarea problemei taxelor vamale impuse importurilor de mașini electrice chineze, afirmă surse apropiate sub protecția anonimatului.

În ciuda acestui fapt, atât Bruxelles-ul cât și Beijingul vor continua negocierile tehnice în zilele următoare. Deși au fost realizate câteva progrese în urma discuțiilor recente din Beijing, perspectivele unui acord rapid rămân nesigure, susțin oficialii europeni, potrivit Bloomberg.

Obiectivul principal al negocierilor UE – China

Una dintre principalele teme de discuție între cele două părți este stabilirea unui acord care să reglementeze valoarea bunurilor și un mecanism complex pentru a controla prețurile și volumul exporturilor.

Deocamdată, discuțiile s-au concentrat mai mult pe crearea unor canale de comunicare între UE și China, precum și pe evitarea riscurilor de compensații cumulative.

Totodată, rămân încă divergențe semnificative între cele două părți cu privire la posibilitatea unor acorduri bilaterale între UE și producători auto specifici.

Uniunea Europeană insistă ca astfel de acorduri să fie conforme cu normele stabilite de Organizația Mondială a Comerțului, în timp ce Beijingul își dorește o abordare mai flexibilă, care să fie compatibilă cu principiile Oficiului comercial chinez.

China amenință cu măsuri de retorsiune în cazul impunerii taxelor

În contextul acestor negocieri, Beijingul a avertizat că va lua măsuri de retorsiune, inclusiv prin impunerea propriilor taxe vamale pe produsele europene, dacă UE va implementa taxele pe importurile de vehicule electrice din China.

Ministerul chinez al Comerțului a subliniat că va contesta decizia UE la Organizația Mondială a Comerțului, considerând că această măsură încalcă principiile de echitate și transparență.

“Restricțiile sunt incompatibile cu reglementările Organizației Mondiale a Comerțului și constituie o concurență neloială, subliniază Ministerul chinez al Comerțului”, a transmis autoritatea chineză în luna august.

SURSA FOTO: Dreamstime

Implementarea taxelor vamale în Uniunea Europeană, necesară pentru a asigura o competiție echitabilă pe piața auto europeană

Comisia Europeană a stabilit data de 31 octombrie 2024 pentru intrarea în vigoare a taxelor vamale pe importurile de vehicule electrice din China. Decizia a fost aprobată anterior la 1 octombrie de către Consiliul Uniunii Europene, printr-o majoritate calificată.

Comisia susține că taxele sunt necesare pentru a asigura o competiție echitabilă pe piața auto europeană și pentru a proteja industria auto locală pe termen lung.

Potrivit reglementărilor, taxele vamale vor varia în funcție de compania chineză: pentru BYD, acestea vor fi de 17%, pentru Geely de 19,3%, iar pentru SAIC, de 36,3%.

De asemenea, companiile care au colaborat la anchetă vor fi taxate cu 21,3%, iar pentru cele care nu au cooperat, taxa se va ridica la 36,3%.

Reacția Chinei față de taxele propuse de UE

Beijingul a reacționat puternic la această măsură, argumentând că impunerea taxelor va avea efecte negative nu doar asupra relațiilor comerciale dintre cele două părți, ci și asupra pieței globale.

“Aceste restricții vor afecta stabilitatea rețelelor auto globale și vor aduce prejudicii chiar și intereselor UE și consumatorilor europeni, riscă să compromită astfel transformarea ecologică europeană”, a avertizat Ministerul Comerțului al Chinei.

Aceasta este doar una dintre preocupările exprimate de autoritățile chineze, care consideră că taxele ar constitui o încălcare a principiilor de comerț liber și corect.